Tanganyika skravletråden. (side 26)

Ja der ble jeg servert et spørsmål på gullfat! :P
Har en utvendig sandfilter pumpe som ble satt opp i går, har inntrykk av at det ikke er så mange her som har det!? Finner ihvertfall lite informasjon om den. Vet du, eller noen andre om det tar like lang tid å kjøre inn med en sånn enn mot vanlige pumper? Det gjor jo sikkert det, men man vet jo aldri... :P
Prøve å få liv i tråden igjen.

Fikk i dag 6 stk Neolamprologus Multifasciatus. Bilder kommer senere. Funnet seg til rette i sneglehusene med en gang
Her i huset er det ganske livat i karene mine. Fiskene er litt vår yre tror jeg.
En av leptosoma damene tygger og denne gangen håper jeg at det blir yngel.

Ellers må jeg si at jeg er sååå utrolig fornøyd med mine Callochromis macrops red ndole. Hannene er utrolig fargerike og de har et morsomt vesen. Har fremdeles yngel som går i oppforing av disse og gleder meg til de blir større.

Håper sommeren bringer mye flott til deres kar også.

Hvis noen er interessert har jeg et par med synodontis multipunctatus som jeg selger. Det er en hun og en hann. Nydelige fisker på ca 15 cm + hver seg.

Måtte inn her en gang til idag og fortelle at mine J. ornatus har frittsvømmende yngler. De har drevet lenge og lagt ting til rette, men idag så jeg et ti talls yngel svømmende under en av steinene. Foreldrene er veldig flinke. De passer på og forsvarer steinrøysa med livet som innsats. Er faktisk ganske fasinert av disse fiskene som legger egg og ikke munnruger. De er ganske agressive i sitt forsøk på å forsvare sine yngler.
Og jeg har 3 Leptosoma Jumbo som går med yngel i munn. Hodet deres har blitt dobbelt så store. Stakkars fisk. Alle tre bor nå på fødeavdeling for å få litt ro rundt seg.
Det skjønner jeg godt Badat. De ser ganske rare ut. Greit å få litt hvile.
Lenge siden jeg har skrevet i tråden. Så tenkte jeg kunne oppdatere litt. Har for tiden 10 kar gående. 6 av disse karene er Afrika kar hvorav 3 av disse er rene Tanganyika kar. I to av disse går det sneglehuslekere. I det ene går det en gjeng med Brevis og det andre går det en gjeng med Multifasiatus. Sammen med Multifasiatusene går deg også en par med Marliere og en gjeng med Tanganyika killi. I hovedkaret går det en Frontosa gruppe, Prinsessen av Burundi,Sitronciklide,Gjøkmaller, Synodontis Petricola, Prinsessen av Zambia, Neolamprologus Brevis og noen Tanganyika ål. Legger ved et bilde av hovedkaret.
Hurra det er vår og det yngler som bare det i karene mine. Petrochromis, Tropheus, 3 sort Malawi og Leptosoma Jumbo, alle yngler, og jeg har ikke flere små kar. Huff.
Hehe åååh luksus problem! :P
Selger

- Gruppe på 6 stk Neolamprologus Multifasciatus.

- Gruppe på 6 stk Cyprichromis Leptosoma. 1+5



>Gå til min profil for informasjon
Her yngler det som bare det også. Skikkelig moro.
Ornatusene svirrer rundt i karet og holder seg unna de voksne for nå. De har funnet et sted de kan gjemme seg og blir større for hver dag som går.

Våren er en flott tid..haha
Hei

Er ganske ny med malawi, men har ett 250liter med 5stk goldenr og 5stk av noe som har samme fasong og stølse som golden bare at di er lilla med vertikale striper, antydning til litt gult på finnene Synes selv jeg begyner og få til noe harmonisk med omgivelser og slikt, men er ikke helt fortrolig med strømmen i vannet, skal malawi ha mye strøm og svømme imot eller liker di bedre litt stille vann?
da er du nokk i feil tråd.
men sidne jeg har hat malawi så kan jeg si at dem ter nger ikke så sterk men ikke altfor svakt heller :P

prøv denne tråen
Ole Trondsen
Hei Er ganske ny med malawi, men har ett 250liter med 5stk goldenr og 5stk av noe som har samme fasong og stølse som golden bare at di er lilla med vertikale striper, antydning til litt gult på finnene :) Synes selv jeg begyner og få til noe harmonisk med omgivelser og slikt, men er ikke helt fortrolig med strømmen i vannet, skal malawi ha mye strøm og svømme imot eller liker di bedre litt stille vann? :)


Ville kjørt på 10x + sirkulasjon, dvs. dersom du har 250 liter, så kan du bruke en sirkulasjonspumpe som er 2500-3000 l/t

Tanganyika karet som jeg har går med 20 x sirkulasjon.
Noen her som er interrisert i ca 25-26 kg med CaribSea Dry Aragonite Aragamax Select 0.5-1.5mm . Ta kontakt. Selges ferdig vasket. Brukt under 1mnd.
Da ser det ut som om sommerferien snart er over og akvaristene spretter ut av "dvalen".

Her hjemme har det gått litt trått i sommer. En del yngel har dukket opp i karet, men en del har svømt rett i munnen til andre tangiser..hehe..
En av yngelgruppene som har overlevd i storkaret er J. ornatus. De begynner å få litt størrelse og klarer seg fint.
I yngelkaret går det en gruppe på 6 chalinochromis sp. ndobhoi. Disse har vokst seg bra til og går alene sammen med en gruppe på 4 hestenese yngel som overlevde etter at alle de flotte VF foreldrene døde. Håper disse ikke dør.

Ellers har jeg fått noen nye kamerater i storkaret. 3 flotte tanganyikasebraer pryder karet.

Håper at alt står vel til i deres kar og ser frem til en høst/vinter med mye bilder og skravling
nei hat stort tap av frontoda fisker... hade 24 nå er det bare 9 igjen
ciklidesyka
nei hat stort tap av frontoda fisker... hade 24 nå er det bare 9 igjen :'(


Har du passet på vannbytter i sommer?
Jeg har selv Frontosa, men har ikke hatt frafall enda.
ja vanne er veldigt bra men...det har vokst mye allge...
Eller har du rett og slett spist dem til middag?!

Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap