Tanganyika skravletråden. (side 3)

Flott fisk du viser oss Badat. Lurer på pris på Flavipinnis gruppa di?
Antall?
Generasjon?
Fordeling?

Hei Sveinung Risa
De Flavipinnis har fått ny eier. Men jeg har 5-6 Xenotilapia Spilopterus igjen.
De er unge enda så du ser ikke mye til farge. De kan du få kjøpe til kroner 220 kr/stk. Kjønnsfordeling er umulig å se. Jeg klarer ihvertfall ikke det.
Ellers jeg har en del Leptosoma igjen som du ser på bilde i kommentar litt lenge bak til samme pris.
mye tangyanika fisk tilsalgs om dagen ja.. tror det er veldig lenge siden det har vært så mye tilsalgs før da. kan jo tyde på at markede er begynnt og ta seg noe opp. men er jo fortsatt disse østlendingene som dominerer markede ja.

og litt fiske bilder..
Hei saffen.
Ja...ja.. Østlendinger selger og Vestlendinger kjøper. Det er perfekt forhold. Hva klager du på da, saffen?
Fine Altolamprologus dere har. Liker godt den gule variant.
Jeg synes Moliroene er like store som frontosa. Eller bilde lyver?
Dere er ihvertfall den mest stabil Tanganyika holder. Det skal dere ha ros for.
nja like store er de no ikke da.. men store ja.. bilde lyger nok kanskje litt. ja er så glad i de vi at vi ikke vil kvitte oss med dem.. hehe

btw klager ikke.. hehe
Jeg får vise mine Gibberosa Moba også jeg da. De er i størrelse 10-18 cm. Farge er fortsatt lyse blå hva som forteller om at de er fortsatt ungfisk.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Flott fisk, mangler berre pukkelen slik som burundien får. Er dei tilsalgs ennå dei eg kunne kjøpe sjå deg? Har du bilde av noen voksne, slik at eg kan se korleis dei blir når de farger ut. Har kommet i kontakt med en som har tenkt å ta turen opp til deg. Han kunne ta fisken med seg.
hvem spurte du sveinung?? har 2 burundier med begynnende pukkel (tror det er hanner) som er til salgs.
Hallo Saffen. Eg spurte Badat og eg mente Xenotilapia Spilopterus.
Har 13 voksne Frontosa fordelt på 3 ulike stammer, så det holder.
Du må ikke selge disse flotte fiskene, kjøp heller noen fler.

1 En av dei flotteste fiskene i Lake Tanganyika
2 Beveger seg fantastisk fint i akvariet (roligt å langsomt)
3 Går aldri lei av dei pga dei vokser hele tiden, og du gleder deg berre til dei blir større og større. Har sett bilde av burundi som er 10 år gamle og dei er GROMME.
4 Kunne ramset opp mye mer.
joda ser hva du mener men har ikke plass til dem er bare det.. hadde nok passet fint hos deg da vettu glise
Fine frontosaer, men ikke helt min greie.. Har prøvd å forstå fasinasjonen, men klarer det ikke.. Hadde det vært litt mere fart i dem, så hadde det vært en annen sak!

Har du noen bilder av kileasaene dine Sveinung?


Sveinung Risa
Flott fisk, mangler berre pukkelen slik som burundien får. Er dei tilsalgs ennå dei eg kunne kjøpe sjå deg? Har du bilde av noen voksne, slik at eg kan se korleis dei blir når de farger ut. Har kommet i kontakt med en som har tenkt å ta turen opp til deg. Han kunne ta fisken med seg.

Pukkel får dem etterhvert. De er nesten voksen. Voksen fisk har større pukkel, lengre finner og mørkere i farge.
Ja. B.A. skal til meg en tur på besøk. Nå har du sjansen til å få med deg fisk herfra. Var ikke det deg som også vil ha Kilesa og Cyprichromis leptosoma? Tar en titt på hjemmesiden min "Tanganyika" så ser du hva jeg har.
badat
[QUOTE=Sveinung Risa]Flott fisk, mangler berre pukkelen slik som burundien får. Er dei tilsalgs ennå dei eg kunne kjøpe sjå deg? Har du bilde av noen voksne, slik at eg kan se korleis dei blir når de farger ut. Har kommet i kontakt med en som har tenkt å ta turen opp til deg. Han kunne ta fisken med seg.

Pukkel får dem etterhvert. De er nesten voksen. Voksen fisk har større pukkel, lengre finner og mørkere i farge.
Ja. B.A. skal til meg en tur på besøk. Nå har du sjansen til å få med deg fisk herfra. Var ikke det deg som også vil ha Kilesa og Cyprichromis leptosoma? Tar en titt på hjemmesiden min "Tanganyika" så ser du hva jeg har.

Kan ikke se at det står Kilesa på di side, men viss du har det er eg svært intresert.

Kristian: Eg har ikke fått tak i kilesa ennå.
Har skaffet meg Leptosoma i Danmark. Dei stortrives sammen med Frontosaen. Kan ikke forstå at dette er føden til Frontosaen.
Hvi du har tenkt deg en tur til oslo rundt den 1. des er disse "kilesaene" tilgjennelig;

Enantiopus melanogenys Kilesa 5 - 6 cm Tank raised
Enantiopus melanogenys Kilesa 7 - 8 cm COLOR Tank raised
Enantiopus melanogenys Utinta 5-7 cm Tank raised
Xenotilapia ochrogenys Kigoma 5 - 7 cm Tank raised
Xenotilapia ochrogenys Mzuri 6 - 7 cm Tank raised
Xenotilapia ochrogenys Utinta 6 - 7 cm Tank raised
Xenotilapia ochrogenys Mzuri 8 - 10 cm Wild collected

Nå var jeg litt for bastant i sta.. Liker frontoser, men kunne ikke brukt et avkarie på det selv, det er vel egentlig det jeg mener.. Syns frontosaene er kulest når de er 10-15 cm.. Ventralfinnene virker lengere da på en slags måte.. Det i kombinasjon med den høye kroppen..

KristianH
Hvi du har tenkt deg en tur til oslo rundt den 1. des er disse "kilesaene" tilgjennelig; Enantiopus melanogenys Kilesa 5 - 6 cm Tank raised Enantiopus melanogenys Kilesa 7 - 8 cm COLOR Tank raised Enantiopus melanogenys Utinta 5-7 cm Tank raised Xenotilapia ochrogenys Kigoma 5 - 7 cm Tank raised Xenotilapia ochrogenys Mzuri 6 - 7 cm Tank raised Xenotilapia ochrogenys Utinta 6 - 7 cm Tank raised Xenotilapia ochrogenys Mzuri 8 - 10 cm Wild collected Nå var jeg litt for bastant i sta.. Liker frontoser, men kunne ikke brukt et avkarie på det selv, det er vel egentlig det jeg mener.. Syns frontosaene er kulest når de er 10-15 cm.. Ventralfinnene virker lengere da på en slags måte.. Det i kombinasjon med den høye kroppen..


Dette hørtes intresant ut. Kor får dere disse fiskene fra?
Kunne tenkt meg Enantiopus melanogenys Kilesa 7 - 8 cm COLOR Tank raised. Kva er prisen på dei ulike fiskene?
Jeg får fortsette med å presentere en ny art fra Tanganyikasjøen. Neste fisk ut er en Cyathonpharynx Fucifer Cabogo Green. En fisk i Feather fins gruppen. Fisken blir nesten 20 cm store. Feather fins fisk har neon farge og hanfisk har lange bukfinner som de bruker aktiv som lokkeegg under lek. Feather fins fisk har en leksprosess som er ganske underholdende å se på.










En hel familie med far og tyggende mødrer
[External Image]

En ung han
[External Image]

En annen ung han
[External Image]
Nydelige fisker Badat. Har sett på noen feather fin arter på nett og de er virkelig flotte. Dog tror jeg de gjør seg dårlig i min 120 liter. Skulle hatt mange store kar kjenner jeg.

Her hjemme driver prinsessene å yngler som pokkeren og har sluppet tredje kullet nå på kort tid. Ser ut til at det kan bli yngel på L. ocellatus "golden" gruppen jeg hentet i Sverige på Nols også.
Troffene mine har det ikke blitt noe særlig mer yngel på. Har en som har overlevd, men tror synodontisene mine er noen utrolig flinke yngelspisere altså. Litt synd, men jeg vil jo ikke kvitte meg med dem heller. De er utrolig vakre. Får bare lage flere gjemmesteder for yngelen min tenker jeg.
Det første bilde er jo drittkult!

Har bare en gammel prisliste.. Men den sier at Kilesaer med farge koster rundt 200,- og de andre ligger på rundt 160,- Får nøyaktig pris når svensken er i tyskland. Fiskene håndplukkes og går i karantene i svergie før de ankommer meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Gulbrandsen
Reklame for plussmedlemskap