Tanganyika skravletråden. (side 4)

Hei Linda!
Tenkte faktisk på deg når jeg la inn første kommentar. Det er stund siden du var på tråden.

Ja. Feather fins krever større kar. De 11 jeg har bor alene i et 720 liter. Det er 4 hanner i gruppen men kun tre fikk plass til gropen sin og dermed kunne viser sine fargedrakt. Fjerde man måtte ta på seg damedrakt og fiker frem og tilbake sammen med andre damer for å unngå elskovsyke menn. Kun alfa hannen som fikk napp. Det er nå 2 eller 3 hunner som har skuff.

Prinsesser når de først er i gang så yngler de i et sett. Det blir mange yngel skal du se. Kent hos Nols har gode afrikanske fisker. Men han tar ikke inn så mange viltfangende som før. Det er også en av grunnene til at jeg starter med import direkte fra Afrika. Moorii er kjent for å være litt vanskeligere enn de andre tropheusarter når det gjelder yngel. Det kommer i rykk og napp. Synodontis er en eggtyver og de bytter gjerne egg med Tropheus.
dette er i mine øyne tanganyikasjøens konge
fått sinnsykt sansen for petroer, store tropheus som er enda sintere
du skal lete lenge etter finere fisk en moshi som er like gul som denne
den svømmer i mitt kar på stuen og måler nok rundt 23 til 25 cm

[External Image]
He...he... Rene juleaften for deg dette her da Vibeke!
En nydelig fisk i et nydelig kar.
Og større og sintere vil hun ha.

Da satser vi på at julepakken er enda flottere! He... he....
badat
Hei Linda! Tenkte faktisk på deg når jeg la inn første kommentar. Det er stund siden du var på tråden.


Takker for det Badat.
Har faktisk hatt en liten pause fra fiskeverden akkurat nå. Pluss at kameraet mitt er på repp så det blir lite med bilder fra denne kanten. Men, jeg kommer sterkere tilbake.

Skjønner godt at du vil ha import fra sjøen og det er flott. Jeg er ikke så veldig inn i VF akkurat nå for jeg vil ha kunnskapen om holdet før jeg legger ut 5000-10000 kr for en flott gruppe så for meg holder det med Nols.

Derimot er jeg kjempefornøyd med kvaliteten derifra. Og at jeg får en fordeling i gruppene som er bra. Skal ned dit igjen på jentetur til helgen og gleder meg masse. Har litt manko på mine nydelige Chalinochromis sp. Ndobhoi så jeg skal ha med en flott gruppe hjem. Skal prøve å ha de i et annet kar til de vokser seg store nok til å takle troffene. Tror de var for små forrige gang og den ene som er igjen har tilpasset seg bra. Men de er nydelige fisk.

Tiden fremover skal brukes på å sette opp 120 liters karet mitt. Endelig fått tak i et Juwel Lido kar i bøk, til en rimelig krone, så nå er det julaften hos mor. Ellers skal det fylles opp litt i 180 literen etterhvert. Litt tynt med fisk der.

Nols ciklider holder lenge det. Også har dere en grunn til å dra på tur med. Det er sikkert kjempe hyggelig med slike clubturer. Vi snakker også om en oppdagelsestur til Tanganyikasjøen på "Tropheus tråden".

Chalinochromis er en ny art som ble oppdaget ikke så lenge siden. Fisken er også en sandleker og ligner veldig på Xenotilapia, bortsett fra farge. En nydelig fisk. Jeg for min del har også fått opp øye for sandciklider. De har en fantastisk fargekombinasjon.

Lykke til med helgentur og fiskeshop!
Prinsesse
Jeg er jo nye jeg da , men jeg har 3 prinsesse av burundi, 2 algespisere, 1 kuliål og 3 praktbotiar.. å så lurer jeg på er det noen som kan sammen med disse fiskene?
Leonard Aronsen
Jeg er jo nye jeg da , men jeg har 3 prinsesse av burundi, 2 algespisere, 1 kuliål og 3 praktbotiar.. å så lurer jeg på er det noen som kan sammen med disse fiskene?


Vi kan hjelpe deg men du må først kvitte deg med kuliål og praktbotiaer. Disse fiskene vil forstyre et Tanganyika miljø i akvariet ditt.
en liten oppdatering her vest på. vi har byttet ut reolen med 2x375 l med en ny 375. og austmarka zoo kastet ut 2 kar og fikk 2 nye inn. lol (ned trapping har de snakket om hele tiden ja hehe) og tropheus avd milde har fått inn ett nytt 660 kar.. så ville noe egentlig bare si at vi er i livet her vest på og.
her østpå synes jeg alle bare selger fisk..... bortsett fra meg da ...... snart en 500 l til på gang til sp red gruppa (yngel) jeg kjøpte av badat
ja er mye tangis salg no for tiden ja..

fant forestten 2 hestenes yngel når vi ryddet ut av karet. og den ene hannen tygger på resten, var litt kult det da
Gratulerer med nytt kar, saffen. Så du ordnet opp både hos deg og litt til. Jeg ser at du holder på å selge diverse tangis du og.
Hva har du tenkt å fylle 660 med? Petro?
hehe nei heldigvis så har vi ikke 660.. må ha litt opprydding av og til ja.. men ikke så mye fart på salget da akkurat så vi får no se hva som skjer. men vet ikke om det kommer så veldig mange flere petroer da. siden vi ikke har større kar enn 540l
Nei vel. Trodde du fikk 660 av Erik/Vibeke?! Fikk du kjøpt fler Tanganyika ål? Jeg prøvde men det er visst ikke mange som har det. Du har en er ikke det?
Frode Berntzen
her østpå synes jeg alle bare selger fisk..... bortsett fra meg da ...... snart en 500 l til på gang til sp red gruppa (yngel) jeg kjøpte av badat


Hvor store har de blitt nå Frode? Har de fått litt farge eller? Kjempe hyggelig at du går opp i antall liter. Hvor skal 500 literen står? Ikke på soverom vel?
badat
Nei vel. Trodde du fikk 660 av Erik/Vibeke?! Fikk du kjøpt fler Tanganyika ål? Jeg prøvde men det er visst ikke mange som har det. Du har en er ikke det?


nei 660 gikk til en annen. han som kjøpte moliroene av erike og vibeke. nei har ikke fått tak i flere åler.. 1-2 til hadde vært kult da. men ikke noe som haster på noen måte.
De har vokst veldig siden jeg hentet de hos deg spesiellt de minste de minste er vel 3- 5 cm...... dette er minsten (8) sine fisker så blir på rommet hans..... har ikke flere rom å ta av nå så må flytte før det blir flere karr..... alt er troffer bortsett fra 600 l som er veldig sør - amerika ( er vel det karret jeg jobber mest med)....
Frode Berntzen
alt er troffer bortsett fra 600 l som er veldig sør - amerika ( er vel det karret jeg jobber mest med)....


blir vel nesten som og banne i kirken dette da frode hehehe
jeg vet ..... men føler vel ikke jeg svikter troffene med tre grupper og snart 1600 l troffevann i en leilighet..... men elsker utfordringer og SA karret er det nå....
Frode Berntzen
jeg vet ;-) ..... men føler vel ikke jeg svikter troffene med tre grupper og snart 1600 l troffevann i en leilighet..... men elsker utfordringer og SA karret er det nå....


svikter ikke. men bare tenk på hvor mange flere troffe du kunne hatt da
he he ..... du sier noe, ble kastet ut av en tråd her av 2nelise og klar beskjed om å pelle meg tilbake til troffe tråden, så en nok her jeg hører hjemme...
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap