Hoppet ut av karet:o

det var på tide å ommøbelere i akvariet. Jeg tok ut alt som var i det (planter, røtter, pyntegjenstander). Fiskene var oppi mens jeg flyttet rundt på tingene. Mens jeg tankte hvorfan rota junne stå, så jeg at det manglet en kuhliiål. Jeg tenkte at den hadde gravd seg ned, men da jeg hadde fått alt oppi igjen så jeg en nesten utørket kuhliiål ligge på gulvet!

Jeg puttet den oppi karet, og den svømte og la seg i et hjørne. Den så litt pjusk ut etter nesten tørkningen. Burde jeg gjøre noe med den eller klarer den seg selv?? (Bekymret over min lille ål)
Har kun opplevd Kampfisk som har hoppet ut, han gjorde d ofte og på de merkligste måtene så æ tilbringte mye tid leite etter en fisk vær gang noe hadde vært åpnet i akvariumet. Den værste opplevelsen må være når jeg fant han på gulvet kor han kunne ha ligget mellom 30sec-5min da jeg hadde funnet han. Han var veldig inntørket og nærvøs.
Da han ble sluppet ut i vannet trakk han seg til et hjørne og gjemte seg i et par dager før han begynte å komme ut igjen. Han levde fint i ettertid intill han fikk bank fra ene hokampfisken og ble så hardt kvestet at han døde.
Er nok ikke noe annet å gjøre enn å la den være og se om den kommer seg. For å forhindre unødig stress kan du la lyset i karet være avslått et par dager...
den klarte seg bra


skal være mer ops på det neste gang jeg skal "ommøbelere" i akvariet
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap