Senking av ph

Har behov for betraktelig senking av PH'en, skal ned mot 5,5-6, vann fra springen gir meg oppmot 8, vha røtter har jeg klart i komme meg ned mot 7 i de andre karene.

Er Torvekstrakt en bra løsning her? Vil det hjelpe å holde det stabilt?
Dette blir smak og behag, som det meste innen denne hobbyen.

Jeg må selv senke phen ftra springen fra 8 og ned til 3.5-4 som det ligger på i det "sureste"karret.
Og har brukt tropefisk.no sin egenproduserte syre-ingen over og ingen ved siden av, i forhold til eike/torv så er dette dynamitt.
Men man må seff vite hva man driver med, eller så kan det fort ende opp med død og fordervelse.

Men jeg annbefaler ihvertfall den syren-har ikke fått noe bivirkninger av bruken av den(mange påstår det trigger algeveksten og at karret gror igjen)-for meg høres det da ut som de snakker om et annet produkt, jeg har brukt endel liter av denne og jeg mener den er den klart beste PH minus som er på markedet-ihvertfall av de jeg har prøvd.
Og ikke noe problem og holde phen stabil heller, må bare "lære"deg mange ml du ,må ha i så og så mye vann for åfå phen ned ditt den skal, når du har lært det ja da er det ikke mer og lære på det punktet.
Denne syren er sterk, så annbefaler alle som evt kjøper og bruker denne og også kjøpe en sprøyte på apoteket, mye lettere og få eksakte anntall ml, isteden ifor sånn ca.
Helt i starten når jeg begynte med denne syren så hadde jeg litt dårlig tid og slurvet, hadde et vannvittig ph dropp, men ingen dødsfall-etter det ble det kjøpt sprøyte.
Her hos meg har Ph en gått fra 7 til 5.5 -6 bare ved å filtrere over torv. Det likte mine fisker godt ser det ut til. Men dette gjelder diskus ..
Tilfeldig bekjentskap
© Fredrik Kildal
Reklame for plussmedlemskap