- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hvilke fisk i 200l?
Hvilke fisk i 200l?
Hei! Har et femkantet panorama akvarie på litt over 200l. Jeg lurte på hva slags fisk dere syns jeg bør ha i det. Her er i hvertfall noe jeg vil de skal være:
- Ikke så agressive sånn at de dreper hverandre
- Lette å passe på
- Se fine ut ved inngangspartiet i huset
Tar imot alle tips, og erfaringer. Klarer ikke bestemme meg
- Ikke så agressive sånn at de dreper hverandre
- Lette å passe på
- Se fine ut ved inngangspartiet i huset
Tar imot alle tips, og erfaringer. Klarer ikke bestemme meg
Postet 29.09.09 kl 08:21
Postet 29.09.09 kl 21:35
Du sier det skal stå i inngangspartiet. Betyr det kjølig trekk på vinterstid? Hvilken temperatur får du til? Hvilke vannverdier har du i springen? Siden du sier det skal være enkelt går jeg ut fra at du ikke har lyst å begynne å modifisere på vannverdier.
Kan ikke annbefale noe uten denne infoen. Målene på karet er også greit å vite.
-Tim
Kan ikke annbefale noe uten denne infoen. Målene på karet er også greit å vite.
-Tim
Postet 29.09.09 kl 21:44
Vi har to innganger, så det er ikke den ved inngangsdøra. Det er normal temperatur stabilisert på sånn 25-26C. Vannverdiene er for nå tilpasset malawi, 8ph. De kan reguleres evt. Vannverdiene i springen er ikke den beste, men er det for surt har jeg ph/kh+.
Lurte bare på hva som hadde tatt seg ut best Er lei av malawiene mine som har drept hverandre. Noen tips nå? :o)
Lurte bare på hva som hadde tatt seg ut best Er lei av malawiene mine som har drept hverandre. Noen tips nå? :o)
Postet 29.09.09 kl 21:50
Ja Malawi kan bli agressive i så lite som 200 liter........
Selv er jeg glad i Kongotetra. Synes de er flotte. Regnbuefisk er også fine. Finnes flere varianter av disse. Gulltannkarpe er en kjempefin overflatefisk, men litt usikker på agresiviteten dens.
Det finnes jo haugevis med Tetraarter så du finner sikkert noe som passer.
Corydoras er jo også en klassiker.
-Tim
Selv er jeg glad i Kongotetra. Synes de er flotte. Regnbuefisk er også fine. Finnes flere varianter av disse. Gulltannkarpe er en kjempefin overflatefisk, men litt usikker på agresiviteten dens.
Det finnes jo haugevis med Tetraarter så du finner sikkert noe som passer.
Corydoras er jo også en klassiker.
-Tim
Postet 29.09.09 kl 21:53
Postet 29.09.09 kl 21:54
Postet 29.09.09 kl 21:58
Endret: 29.09.09 kl 22:02
TimJa Malawi kan bli agressive i så lite som 200 liter........ Selv er jeg glad i Kongotetra. Synes de er flotte. Regnbuefisk er også fine. Finnes flere varianter av disse. Gulltannkarpe er en kjempefin overflatefisk, men litt usikker på agresiviteten dens. Det finnes jo haugevis med Tetraarter så du finner sikkert noe som passer. Corydoras er jo også en klassiker. -Tim
Fine forslag, men blir dise fiskene litt store?
Ønsker noen som ikke er helt knøtte, men ikke for store heller.
Svømmer disse mye rundt i overflaten, midtsjikt?
Det syns jeg hadde vært fine fisker.
Postet 29.09.09 kl 21:59
Postet 29.09.09 kl 22:01
Postet 29.09.09 kl 22:03
Postet 29.09.09 kl 22:18
tja...
Selv kunne jeg tenkt meg det akvariet med Gullbarber og lyse Sverddragere....
Og ancistrus sd gående i bunn, kansje også L-133...
Du har vel kansje topp også, så da kan du jo putte i en liten haug sebrasegler i tillegg...
Ikke svart men mørk grus, og noe kratt lignende busker på baksia, og noen pene løkplanter på ene sia, sånn at front og andre siden blir åpen svømmeplass...
Selv kunne jeg tenkt meg det akvariet med Gullbarber og lyse Sverddragere....
Og ancistrus sd gående i bunn, kansje også L-133...
Du har vel kansje topp også, så da kan du jo putte i en liten haug sebrasegler i tillegg...
Ikke svart men mørk grus, og noe kratt lignende busker på baksia, og noen pene løkplanter på ene sia, sånn at front og andre siden blir åpen svømmeplass...
Postet 29.09.09 kl 22:18
Postet 30.09.09 kl 09:19
Postet 30.09.09 kl 09:24
Endret: 30.09.09 kl 09:26