Vanntest-resultat

0,3 Nitritt
0.25 Ammoniakk

Er det på grensen, eller må det gjøres mye vannbytter fremover?
Med sandsnegler/eplesnegler vil det gjøre det bedre eller værre?
Det er over grensen! De skal være null, ferdig med det. Null er det eneste "godkjente" testresultatet på de to vannverdiene
Sånn, da har jeg fått frem det Og nå:

Har du fisk i karet, bør du bytte vann med en gang, og fortsette med det daglig inntil verdiene er på null.
Snegler kan også dø av de giftstoffene. Snegler bæsjer de også, og hver snegle er dermed en forurensningskilde som belaster filteret og både ammoniakk og nitritt kan øke da.
Plussmedlem
Og problemet med nitritt-testen til Tetra (hvis det var den du kjøpte) er at den bare viser "mindre enn" 0,3. Aldri null.
Loomis
Og problemet med nitritt-testen til Tetra (hvis det var den du kjøpte) er at den bare viser "mindre enn" 0,3. Aldri null.


Ja, men det er forskjell på fargen i testresultatet på den
Gulfargen Tetras nitritt-test har tolkes slik:

Det er kyllinggul, det er ferskengul og lime-gul (som er det ønskede resultatet, for det betyr null blank).

1.
Når gulfargen er helt lys, litt kald i fargen og med et stikk av lime og giftgrønt så har du null.

2.
Kyllinggul eller en varm gulfarge betyr ikke null, kan være midt mellom 0 og 0.3.

3.
Er gulfargen slik at den har et ørlite ferskenaktig skjær, spesielt om man ser nedi testrøret ovenfra, er det nitritt som nærmer seg 0.3 veldig.
Plussmedlem
Hehe Ja da så
Står det om kylling- og fruktfarger i bruksanvisningen?
Uansett hvordan i Hattfjelldal du vet dette med kyllingene, Mona, så holder eg fremdeles på JBL
Donald
Uansett hvordan i Hattfjelldal du vet dette med kyllingene, Mona, så holder eg fremdeles på JBL ;-)


Hvordan? Jeg har øyne i huet Det er bare dere mannfolk som er fargeblinde, hehe
Men seriøst: det er noe jeg har erfart gjennom flere års bruk, og dobbeltkontroll av Tetra-testresultatet med JBL tester.

Jeg bruker JBL selv vanligvis, men det var trådstarters Tetra-sett vi snakket om.
Imponerende detektivarbeid, Mona

Men kyllinger er da grønne?
Plussmedlem
Jeg vil ikke si det, men lime derimot. Den trodde jeg var grønn
Eg har da vitterlig sett gul lime.?
Plussmedlem
Ja, det var på den det satt en grønn kylling.


Ja, det kan forekomme, men de er da mest grønne.
Limen altså, ikke den med vinger.
Karer, jeg tror vi har en dårlig sak når vi diskuterer farger med en dame.
8% av menn er fargeblinde, mens bare 2% av damene er det!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap