Tonje_r`s akvarier. (side 14)

Her er noen bilder av skjønnhetene
[External Image][External Image][External Image]
Da har eg endelig fått solgt noen B. unimaculata, Noen av disse som ble hentet skal til Danmark etter hvert. Og det er jo litt stas at mine små skal reise over grensene
Fikk tatt noen blinkskudd av noen av disse før de reiste og her kommer de
[External Image][External Image][External Image]
Glemte å si at det er også er komt 5 små Betta falx i hus. De som kjøpte B. unimaculataene tok med seg disse små søte til meg De er ikke mer enn 1mnd gamle så de er enda bitte små, så får se om de alle vokser opp og blir store og fine De spiste artemia i går og hadde små oransje mager

Var på midtun i dag og kjøpte med meg 9stk store Corydoras fowleri . Falt pladask for disse langsnuta coryene med flotte kontrastfarger
Så mange flotte bettaarter du har Gratulerer med stilig cory også, bare vær obs på at fowleriene kan være noen hissigpropper. Gi dem godt med plass og gjemmesteder. Vi hadde med oss seks stk fra DK i vår (tipper det må har vært fem hanner og en hunn), nå har vi igjen en av hvert kjønn og jeg tror hannen har drept de andre hannene.
Takker for tipset Rita Disse 9 har en 250liter som de kan boltre seg i, av annen bunnfisk er det Pecolita compta, men disse holder seg for det meste inne i hulene sine så satser på at det går fint. Vist ikke har eg plutselig fått en god grunn til å kjøpe et større akvarie;-D
Etter vannbytte i dag så eg 4 små B. falx i akvariet, var litt redd for at det bare var 3stk igjen, men gleden var stor når eg såg det var 4stk. Synes de har vokst litt og de spiser artemia med stor lyst så håper disse vokser opp.

Så har B. channoides hannen min som har gått med egg en stund begynt å spytte de små ut, så minst 7stk og han har enda flere i munnen så blir spennende å se hvor mange det blir tilslutt.
En liten kulefisk er komt i hus:)
Da ble det tilslutt kulefisk på meg Har lenge tenkt på å skaffe meg en liten kule, men har lenge vært i tenkeboksen siden mange av disse skal ha brakkvann. Den lille søte er en Colomesus asellus , en søt liten krabat som for øyeblikket har en 60liters å gå i.
Åh, gratulerer! Disse er kjempesøte ;D
Takker Sissimor Veldig søte når de stirrer på deg med de store øynene og maser om mat;-D
Da var det lenge siden eg hadde vært innom her.

Da er andre kullet med Betta channoides yngel spyttet og første kullet vokser ganske så fort. Måtte putte hannen i et eget akvarie slik at han skal få feite seg opp før han får komme sammen med fruen igjen. Sist tok det bare 2 dager fra eg slapp han opp igjen til henne før han gikk med egg igjen, sa denne gangen skal han få en liten pause etter ynglepass.

Har også 2 kull med Betta edithae gående som ble spyttet ut i går.

Så til min store glede så passer også ene L-144 hannen min på egg, ligger å vifter som besatt utenfor ene hulen. Lyste inni og så mange små oransje egg. Vurderer å flytte hula med pappa inni til at annet akvarium der det er større mulighet for yngel å vokse opp uten å bli spist av de andre fiskene i akvariet.
Nye betta er komt i hus :-d
Da ble det litt mer innkjøp av Betta. Et par med Betta patoti flott stor Betta. Bilder kommer når de kommer frem fra sitt skjul i akvariet.
Så ble det også en ny B. macrostoma han, håper denne klarer seg. Blir litt for dyrt i å måtte kjøpe ny han til damen flere ganger
Gratulerer! Flotte fisker ;D
Takk Sissimor, er spent på hvordan B. patoti paret kommer til å se ut til slutt. Ganske varierende fare på de på bildene eg har sett til nå. De er ganske så bleike i fargen nå kan man si
Merkelige disse Betta patotiene, røde mygglarver skal de bare spise vist de ikke får annet, men discus grannulat det er snadder det. Skal no ikke klage på at de er vanskelig i matveien nei ;-D
Ellers går det fint med den nye macrostoma hannen, spiser godt og er mye fremme, litt værre med damen, virker ikke som ho er så fornøyd med sin nye bolig som han er.

Betta channoides kullene vokser og spiser rikelig med artemia, det samme gjelder edithae yngelet. Hadde ikke trodd de ble så mange yngel av edithae som det ble. Det kryr av de i ynglekaret, har aldri hatt så store kull på munnrugende Betta før, synes litt synn på hannene som har bært så mange yggel i munnen på en gang.
Hei Tonje.

Hva med et bilde av de nye Bettaene?

E
Skal prøve å få tatt bilde i morgen Erlend
Her kommer bilder av den flotte Betta patoti [External Image]
[External Image]
[External Image]
Flott fisk. Glerder meg til du får oppdrett på de. Regner med du fixer det!!

E
Satser selvfølgelig på oppdrett
Julaften kom litt tidligere enn vanlig :)
Dette er jo nesten bedre enn julafren for en akvarist.
Satt å kikket inn i ene yngelkaret der Betta edithae yngelet går, og ser at det er noen andre yngel som svømmer på bunnen som er helt ulik de som går der fra før. Ser litt nærmere og ser de har små barter, men eneste fisk som eg har puttet oppi der er jo de tyggende edithae hannene. Tenker litt videre og kommer på at eg tok jo planten som er oppi der fra et annet akvarie, og hvilke fisk med bart som går der. Det er jo Corydoras melini Så har plutselig fått et uventet oppdrett på C. melini, går nå rundt 10 små melini med orange mager sammen med edithae yngelet.
At en kan bli så glad for å se noen små med barter som suser rundt viste eg ikke
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap