Navn på ett par fisker

Hei, kan noen fortelle meg navnet på fiskene mine ? og sneglene dårlig bilde av flyndra da
Den første er vel en "Argus fisk", som er en brakkvannsart.
nr to er en eplesnegl.
AndyM
Hei, kan noen fortelle meg navnet på fiskene mine ? og sneglene dårlig bilde av flyndra da

Argusfisk - blir over 35 cm! Ikke en fisk for det vanlige selskapsakvariet. De overlever ikke hele livet i ferskvann, siden det er en brakkvannsart (blanding av saltvann og ferskvann).
Helt ærlig, jeg synes dyrebutikken du kjøpte dem i har lurt deg. Dette skulle du fått beskjed om. Hva med å ta kontakt med dem og be om å få returnere fiskene, og heller få noen mer passende fisk som ikke blir så store?

Og før du spør; nei, det blir ikke brakkvann av å drysse noe salt fra kjøkkenets saltbøsse i vannet! Det er ikke den typen salt som lager brakkvann.
Sneglen er ikke en Eplesnegle. Skallformen er helt feil. Er ikke sikker på hvilken type det er.

-Tim
Nemo 321
sulawesi snegl?

Dette er ikke sulawesi men kanskje en malanoides sp java. Har du et bedre bilde? Ellers så kan det være en av de andre typene sandsnegler....Må se kroppen og skallet bedre...
Det er ikke eplesneil det er
Vidar-Alexander
Den første er vel en "Argus fisk", som er en brakkvannsart. nr to er en eplesnegl.

det lingner mer på en form for sandsnaile :P
Tilfeldig bekjentskap
© Camilla Nilsen
Reklame for plussmedlemskap