For mye, for lite eller rett og slett passe?

Jeg har et kar på 300 liter gående, og i dette karet så var, og er, planen min at scalarene liksom skal være hovedfokuset.

Jeg har hittil hatt 6 scalarer, men i noen dager nå så har jeg hatt to ekstra på gjestevisitt, og jeg så da hvor mye disse to ekstra utgjorde på akkurat dette med at de skulle dominere karet. Så i går var jeg og kjøpte to til, slik at jeg selv nå har 8 av dem.

Fra i går til i dag så var de da altså 10 stk oppi der, og da kom de virkelig til sin rett.

Men...nå har jeg hatt en liten opptelling av skapninger oppi karet, og jeg lurer på om jeg nå kanskje er ved en viss smertegrense her...

Det jeg har nå er som følger, og jeg ønsker gjerne konstuktiv kritikk for bestanden min, og meninger på om dette er way to much, eller om det kanskje tåles et par individer til...

8 scalarer. Den ene er relatvt stor, mens resten er i klasse small til medium.
3 ancistrus
1 sjokolademalle
2 praktbotia
6 glassmaller
4 SAE. De er ganske store.
8 odessabarber
8 rødmunnstetra
2 cherrybarber
3 khuliål
2 reker
2 fisk av ukjent art, 2-3 cm lange.

I alt 49 individer, og jeg synes jo det å se antallet på denne måten ser helt forferdelig ut... Men samtidig så ser ikke akret overfyllt ut.

Jeg vurderer å kvitte meg med de to ukjente, samt cherrybarbene. De er bare "rester" etter tidligere stimer jeg har hatt, men det vil vel neppe utgjøre stort på bestanden i sin helhet...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap