Kjempestore discus fra stendker (side 3)

Takker så mye.
Nei denne fisken har ikke godt glipp av mange måltider i livet sitt.
Jeg tok vare på 3 stk fra dette kullet og alle er mellom 19,5-ca.21 cm så de er solide.
Men gjorde en feil, jeg tok de 3 største og alle var seff hanner, tenkte ikke slik da, var ganske fersk med diskuser når jeg gjorde det valget.
Skulle jo hatt noen hunner fra kullet, men litt seint og tenke på det nå.
Mhm
Geir Kristiansen
[QUOTE=Nils Vollstad]Er så glad for at stuekarret er fullt med saltvann når du legger ut slike linker, Loomis! Men det var jo noe småpene discus da.... (Håper ikke Geir ser dette!)


To late............


forsent
I påvente av discus blir det til å trøste seg med nettet og gammle tråder om discus. Ser lengere fram i denne tråden at du hadde en salig blanding av VF, Stendker og Asiafisk Anazonas. Kan du fortelle litt om erfaringene du gjorde med å ha disse sammen?
Hos meg gikk det helt fint, nesten så og si uten problemer å blande Stendker, viltfangede og asiafisk. Til og med altum var det i karet.

Ingen tegn til sykdom mens jeg hadde denne blandingen i nesten 2 år.

Men jeg vet at når jeg solgte gruppen med viltfangede så fikk disse problemer hos ny eier. Det blir jo bare spekulasjoner om det var at de hadde parasitter hos meg som de taklet godt, men som gjorde utslag ved flytting - eller om det var ny eiers vannverdier etc som gjorde at de ble syke der.

Men hos meg gikk dette helt fint.

Jeg har ingen tro på at oppdrettsdiscus ikke kan gå fint sammen med viltfangede discus, under de rette forholdene og med de rette forutsetningene.
Merket du noen forskjell på oppførsel på disse, matlyst,skyhet osv. Holdt de VF seg mer i bakgrunn var mer kretsene på mat eller var det ingen forskjell etter de hadde gått sammen en stund? Så bildene fra gammlekaret ditt i din tråd....kjempefint!!!!
Ang mat spiste alle det samme til slutt. VF fiskene var mye mer aggressive. Og hadde virkelig jakt instinkt i orden. Jeg gravde ofte ned litt mat i sanden og da gravde vf discusene dette opp igjen. Det klarte ikke strndkerne..
Tilfeldig bekjentskap
© Jørund Sollid
Reklame for plussmedlemskap