Hvilke merkevarer kjører buddy?

Inaktiv bruker
jeg har en buddybutikk som er ganske nærme der jeg bor, og butikken ligger inni strømmen storsenter. ettersom dyrebutikken ved feltet vårt(tropehagen) bare selger prodac ønsker jeg å vite hvilke merker buddy kjører?
"Min" lokale buddy-butikk fører hovedsaklig Sera og Tetra (for, tilsetninger, medisiner, tester).
Inaktiv bruker
er det likt for alle buddybutikkene? er sera og tetra gode merker? og hva er egentlig dårlig med prodac? spesielt maten de selger?
gutt16
er det likt for alle buddybutikkene?

Vet ikke

er sera og tetra gode merker?

Her er det mye smak og behag. De er bedre enn bedre enn billigmerkene (Prodac, Nutron og dagligvare-foret) og dårligere enn toppforene fra f.eks Aquatic Nature.

og hva er egentlig dårlig med prodac? spesielt maten de selger?

Kvaliteten på enkelte av tingene deres er ikke bra, rett og slett. Da får i alle fall jeg mindre tiltro til merket generelt
Jeg er veldig fornøyd med ProDac foret, med unntak av Stick-On tablettene.


Sliter med å se forkjell på entusiasmen til fiskene om jeg forer med ProDac, Tetra eller JBL. Det virker imidlertid som bunndvelerne har en forkjærlighet for Hikari.


-Tim
Inaktiv bruker
synes dere at jeg bør slutte med prodac foret? alle fiskene jeg har hatt før har spist det jeg har kjøpt av prodacflakfor, men likevel hører jeg at folk ikke liker noen av produktene.
Nei synes faktisk ikke du trenger å slutte med det.

Fiskene vil likevel sette pris på ett variert kosthold. Varier mellom 2-4 sorter för så blir fiskene glade.


-Tim
Inaktiv bruker
men har du prøvd tablettene til prodac? de som er egnet for corydoras? hvordan funker de isåfall?
Nei de vanlig bunntablettene har jeg ikke prøvd.

Har brukt de som heter Nutron staples GREEN. Har fungert helt fint med de.


-Tim
Inaktiv bruker
skal ikke corydoras ha tabletter med kjøtt i? og veit du hvor mange tabletter 5 corydoras aeneus skal ha hvis jeg mater dem en gang om dagen?
Plussmedlem
Buddy på Strømmen har priser som du gjerne vil unngå

Hvis du skal dra til en Buddy-forretning så vil jeg heller velge Lillestrøm Akvarium. (Ikke på City/Lillestrøm Torv.)
Den ligger blant eneboligene her.
gutt16
skal ikke corydoras ha tabletter med kjøtt i? :-) og veit du hvor mange tabletter 5 corydoras aeneus skal ha hvis jeg mater dem en gang om dagen?



Nei der må jeg melde pass. Selv eksperimenterer jeg meg frem til hvor mye fiskene spiser.


-Tim
Inaktiv bruker
men hvordan finner man ut hvor mye de skal ha ? problemet er at vanlige fisker har en regel på antall minutter de skal bruke på spisinga, men corydoras skjønner jeg meg ikke på.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap