Hinne på vannet, er det skadelig?

Jeg har fått en slaks hinne på vannet. er det skadlig for fiskene mine på noen måte?
hvordan fjerner jeg den? den er jo ikke no pen heller:P
BAng
Jeg har fått en slaks hinne på vannet. er det skadlig for fiskene mine på noen måte? hvordan fjerner jeg den? den er jo ikke no pen heller:P


det kalles proteinhinne, ikke farlig for fisk. Kommer av lite bevegelse i vannoverflaten. Du retter munningen av filteret opp mot overflaten for å gi mer bevegelse i vannet - hinnen sprekker og blir borte
Sett pumpa di høyere så du får bevegelse i vannoverflata. Også slik at at vannet tar opp co2...
Kenneth Østby
Sett pumpa di høyere så du får bevegelse i vannoverflata. Også slik at at vannet tar opp co2...


Nei Det er slik vannet opptar O², altså oksygen.
Bevegelse i vannspeilet lufter UT CO² (karbondioksid), og inn oksygen.

mona o
[QUOTE=Kenneth Østby]Sett pumpa di høyere så du får bevegelse i vannoverflata. Også slik at at vannet tar opp co2...


Nei Det er slik vannet opptar O², altså oksygen.
Bevegelse i vannspeilet lufter UT CO² (karbondioksid), og inn oksygen.



Hehe Det var o2 jeg mente...
jeg får ikke stilt inn spruten på pumpa, men kan d funke hvis jeg setter inn en sånn bobler?:P
boblene lager vell bevegelse nok?
det kan funke ja, men får du ikke satt utblåsningen på pumpa slik at den lager bevegelse i overflaten?? Hva slags løsning er det du har da?
Bare sett inn en brusestein så går den vekk. Hadde samme problemet i går i alle kara så jeg koblet en brusestein på luftpumpa mi så gikk den bort etter ett par timer. Du kan jø sette brusesteinen under pumpa di eller i strømmen så luften blir spredd rundt.

I de karene hvor jeg kunne satt jeg bare ett lite rør på det hullet på pumpen slik at den trekker inn luft å sender det rundt.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap