Hvordan forhindre at fisk hopper?

Mulig dette blir litt feil tråd, men prøver Har kjøpt metallhalogen lampe til min 450 liter. Men er litt bekymret for faren for at noen av mine små skal hoppe ut av karet. Så langt har det vært heldekkende armatur. Men til og med da har jeg opplevd at en av SAE'ne hoppet ut... (heldigvis satt jeg i nærheten og fikk reddet han )

Karet er uten dekkglass siden det er et helglass kar. Har noen en god og estetsik løsning for hvordan jeg kan sørge for at ingen hopper ut og lander på gulvet? Vil ikke ha dekkglass, selv om det er teknisk mulig... Finnes det noe nett eller lignende som ikke hindrer lyset?

Noen som har et godt råd?
Så noe i en nettbutikk,skal prøve å finne den i morgen.(I utlandet )
Der var det netting med borrelås,og de kom i ulike størrelser.
Lag en kant som du setter oppå toppen av karret ditt, f eks av vannfaste baderomsplater, som er 20 -30 cm høy. Da skuler du både lyset mellom akvariet og HQI lampen, og du hindrer noen av fiskene å hoppe ut.
Frosken: Supert, gi gjerne en pip om du finner den igjen. Takk takk.

Vollstad: God ide, tusen takk. Har vært innom tanken, men usikker på om jeg får det noen lunde pent å se på Kanskje slike plater vil fungere.

Supert - gleder meg til å henge opp den nye lampen!
Beklager sent svar,men jeg har virkelig prøvet å finne igjen siden med stengsel så fisken ikke skal klare å hoppe ut av karet.
Håper du har funnet en genial løsning i mellomtiden.
Skulle jeg finne linken,setter jeg den inn her i denne tråden slik jeg har lovet
Går helt fint det. Kanskje det dukker opp Har ikke funnet noen god løsning, som ikke ødelegger intrykket i allefall. Skal jo helst se litt bra ut. Men lurer på å sette opp litt plexiglass i hvert hjørne, da det helst er der de hopper... Kanskje det kan fungere.

Ellers får jeg bare fortsette å speide etter gode løsinger.

Tusen takk for innsatsen i allefall
Gå på en byggvarehandel och be om insektsnett. Dom brukar ha det i 60cm och 120cm bredder. Sen går du till en syforettning och kjøper borrelås i ønskad längd. Enklare enn så blir det inte
God ide - tusen takk. Skal se om jeg finner noe som ser ok ut
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap