Guppyen min har fått unger=)

Hei, jeg har et 60L akvarium med 3 guppyer til nå, og idag morres merked jeg noe smått som svømte bakerst i karet da så jeg 2 bitte små guppy unger=)
Men, jeg har jo hørt at Guppyer kan få opptil 20-30 unger og jeg ser bare 2stk og jeg har lett i hele dag kan de andre ha blitt spist av hannen? har sett hannen har jagtet litt på den 1 ungen når han først ser den.

Jeg har ikke giddet med yngel kar og sånt bare latt det gått naturens gang.

de 2 ungene jeg ser nå er som regel mellom de plantene jeg viser på vedlagt bilde, plantene nederst til venstre=)

hadde vært litt fint med tilbake info=)
Hei og gratulerer!
du skulle hatt noen flyteplanter som yngelen kan gjømme seg i. guppyen kan føde bare noen få og opptil 20-30 stk ja. så kanskje noen er spist, kanskje ikke? uansettt, viss du vil at yngelen skal vokse opp, skaff de gjemmesteder.

Lykke til videre!
Ja ok, takker mye.

men i dag tidlig våknet jeg til mere enn 3 guppy unger er sikkert 10stk nå, dem lever blant de andre voksne guppyene for har ikke investert i fødekar etc.

men lurte på bare hvor mange guppyer voksne kan man ha i 1 60 liters kar?
har 1 anticrist også.
Må si du har ett veldig fint kar der! Fint med de lave plantene framme og sverdplanten bak.

Du kan ha maaange guppyer i en 60 liter. Kommer litt ann på hvor store og gamle de er men det er plass til mange.

Jeg vil anbefale deg flyteplanter som Hornblad, Pistia, Cabomba, Andemat o.l.
Disse er perfekte planter fordi de er hurtigvoksende og gir gode hjemmesteder til små yngel.

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap