Tony`s akvarier (side 3)

Jeg tenker jeg legger ved noen siste bilder før jeg reiser =)
Legger ut noen bilder av nanokarret også =) Det har flytta inn 4 kirsebærreker =) ser ut som om di trivest, men det skulle vell vert litt fler av dem



Mvh Tony.


Hei igjen....

Nå har No3 og No2 endelig begynt å stige =) No3 ligger på 50 og No2 på 5 (målt i mg/l)...

GH er fårtsatt litt får lav ca 7*d...

PH er ca 7.8...

KH er ca 12-13*d...

Det begynner å ligne no nå =)


Alt går bra med Nano karret også, 2 av rekene har skifta skall...



Mvh Tony. =)
Heisann og takk for hilsenen.

Spennende med oppsett av nytt kar, jeg har ikke peiling på Malawi c men alltid kjekt å lære noe nytt...med fare for at liter syken herjer enda mer
Synd med fiskene som døde, men fiskefri innkjøring høres mye bedre ut.
Nå har jo jeg bare et mini akvarium, men jeg kjøpte 5 planter (på Moa senteret faktisk hehe) og lot de stå i vannet i 4 uker, uten vannbytte. Etter det var vannverdiene perfekte.
Lykke til og god kveld...natt tilbake!
Mvh. Aina
Aina Y
Heisann og takk for hilsenen. Spennende med oppsett av nytt kar, jeg har ikke peiling på Malawi c men alltid kjekt å lære noe nytt...med fare for at liter syken herjer enda mer ;-) Synd med fiskene som døde, men fiskefri innkjøring høres mye bedre ut. Nå har jo jeg bare et mini akvarium, men jeg kjøpte 5 planter (på Moa senteret faktisk hehe) og lot de stå i vannet i 4 uker, uten vannbytte. Etter det var vannverdiene perfekte. Lykke til og god kveld...natt tilbake! Mvh. Aina



Takk takk du, ver meningen å ha oppi Embuna sorter, men karret ble solgt får 3 dager siden... Karret for til vestnes faktisk Jeg fikk tak i noe nytt å spennende i går =p et veggakvarium... hehe... Har aldri hatt noe sånt før, men skal gi det en kjangse... Skal bare bruke fiske fri inkjøring fra nå av ja... men som med nybegyndere flest så klør det i fingrene etter å få i fisk =P

Jeg reiser snart offshore, så vet ikke hvor mye jeg får gjort denne helgen, men skal oppdatere etter hvert Rekene stortrivest i nano karret sitt, å 2 av di har fått egg Gleder meg...


Mvh =)
I dag har jeg gått over begge pumpene å alt det innebygde "utstyret"... Jeg kommer til å bytte alt filter materialet i begge pumpene... Luft pumpa og Co2 systemet har tatt kvelden, så di må skiftest... å varmekolben ser ut til å ha problem med å få temperatur i karret... Forings automaten er av "billig" versjonen, å er knekkt av vet trommel feste... kommer sikkert til å bytte denne og...

Så noe småplukk er her, men det er jo en del av morroa


Mvh. =)
Høres ut som du ikke bare har flaks for tiden du heller, men en må vel regne med slik "småplukk" ;-P
Kult veggakvarie, hva skal du ha i det? Stort?

Mvh.Aina
hehe... karret er 2 meter breit, 15 cm dypt å 60 cm høyt...

nå i første omgang skal jeg bare "aqua scape"... så får vi se om jeg har oppi noen reker å små stim fisk

men først må jeg komme meg hjem=)


Mvh Tony
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap