Stresse ned fisk

Hei

Nylig kjøpte jeg 15 neontetra. når jeg putta de i ble mine 2 sverddragere helt ville. Hver gang jeg skrur på lyset blir egentlig alle neontetrene mine og sverddragene mine veldig stressa. er det noen måte jeg kan stresse dem ned?
Stress? Hvordan stress?
Når jeg slår på lyset i mine akvarium, så stormer alle til fronten i midten av akvariet - helt øverst.. alle sammen.. fordi de har lært seg at det er der jeg slipper ned maten. Kan det være noe liknende?
Nei... helt annerledes... alle bare svømmer ekstremt kjapt rundt, og inn i glasset...
De gjør det jo fordi de skvetter og blir redde. Fra mørke til plutselig flomlys... det hadde nok du blitt en smule skvetten av også
Du kan lette overgangen fra mørke til lys ved å sette på lyset i rommet, evt en lampe i nærheten av akvariet, en stund før du slår på akvarielyset. Da "våkner" fiskene litt langsommere og venner seg til at det er morgen. De burde ikke skvette så veldig når akvarielyset slås på da etter en stund.
tusen takk for svar... skal prøve i morgen
Inaktiv bruker
Det er helt klart stress du har å gjøre med, du kan flytte sverdragene din over til et annet kar, hvor di kan vere alene litt.
Også kan du flytte noen neontetraer over til dem, litt og lit om gangen.
på den måten vender sverdragene seg til neontetraene.


Ehm. de første "offerne" av de stakkars tetraene får det nok ikke så veldig avslappet akkurat, med den metoden :P..
prøv mona's tips..
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap