- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Lethrinops nyasse mbawa
Lethrinops nyasse mbawa
Hei!
Jeg har fått meg en gruppe med lethrinops nyasse mbawa, de går nå i karantenekar.
Jeg skal innrede ett eget kar til de, men finner ikke helt ut av hva som er optimalt for dem. Jeg ser i "AquaLex" att lethrinops "yellow Collar", skal ha sandbunn, men noe utover det har jeg ikke funnet. Ikke vet jeg hvor like/nære Yellow collar er nyasse heller!
Jeg lurer derfor på om noen vet hva denne fisken trives best med, skal jeg f.eks lage "klippefjell" med mange huler? Noen andre forslag kanskje?
Jeg har forsøkt å google, men finner ikke helt ut av det!
Jeg er svært takknemlig for all bistand
Jeg har fått meg en gruppe med lethrinops nyasse mbawa, de går nå i karantenekar.
Jeg skal innrede ett eget kar til de, men finner ikke helt ut av hva som er optimalt for dem. Jeg ser i "AquaLex" att lethrinops "yellow Collar", skal ha sandbunn, men noe utover det har jeg ikke funnet. Ikke vet jeg hvor like/nære Yellow collar er nyasse heller!
Jeg lurer derfor på om noen vet hva denne fisken trives best med, skal jeg f.eks lage "klippefjell" med mange huler? Noen andre forslag kanskje?
Jeg har forsøkt å google, men finner ikke helt ut av det!
Jeg er svært takknemlig for all bistand
Postet 09.10.09 kl 11:44
Postet 09.10.09 kl 11:49
Lethrinops nyasse har fått navnet sitt fordi den finnes over hele sjøen, og deres adferd er svært lik Aulonocara'ene. I naturen finner du dem på grunt vann over sandbunn nær steinformasjonene. De søker inn blant steinene når de føler seg truet. De lager groper i sanden der de leker, og når en str på rundt 10cm i naturen.
Postet 09.10.09 kl 12:38
Postet 09.10.09 kl 12:44
Hei,jeg ble nysgjerrig på fisken og søkte litt rundt. Fant disse bildene, kanskje det kan gi noen ideer
[URL=http://www.deine-tierwelt.de/kleinanzeigen/lethrinops-mbasi-a71118043/?PHPSESSID=s25c195f0f7a4dbe65ff988442f5fe16b3#][/URL]
[URL=http://www.deine-tierwelt.de/kleinanzeigen/lethrinops-mbasi-a71118043/?PHPSESSID=s25c195f0f7a4dbe65ff988442f5fe16b3#][/URL]
Postet 09.10.09 kl 13:12
Endret: 09.10.09 kl 13:13
Postet 09.10.09 kl 13:53
Postet 10.10.09 kl 08:25
_reah_Hei,jeg ble nysgjerrig på fisken og søkte litt rundt. Fant disse bildene, kanskje det kan gi noen ideer:) [URL=http://www.deine-tierwelt.de/kleinanzeigen/lethrinops-mbasi-a71118043/?PHPSESSID=s25c195f0f7a4dbe65ff988442f5fe16b3#][/URL]
Tusen takk for link! Det var nydelige formasjoner på den steinen!
akvafilHvor fikk du tak i denne arten? Er det mulig å få tak i fler? Mvh Kim :)
Hei! Jeg kjøper det meste av fisk av "fiskehandleren min" i Sarpsborg, jeg kjøpte hele gruppen utenom ynglene deres som var ca 3-4 cm. Jeg vet ikke om han har solgt dem, evnt om han skal selge dem. Jeg har jo også yngel (hoa spyttet i hoven da jeg handlet), men er svært usikker på om jeg får dem til (har skrevet om det og lagt ut bilder av gruppen på tråden min). Hvis du vil kan jeg høre med fiskehandleren min ang. de store ynglene han har/hadde.
Hvis det er noen som har en link til mer info om denne arten hadde jeg blitt veldig glad! Jeg har googlet en del selv, men finner ikke så mye.
Postet 10.10.09 kl 12:56
Endret: 10.10.09 kl 13:00