Discus bilde tråd (side 5)


Åh, så du har Nkondene mine nå ta godt vare på de da. Husk at jeg har hatt de fra de var ca 1-2 cm. Og Berntzen, de følger med oss skjønner du, du er ikke trygg noen steder hehe.... Joda Kenneth det går supert med Discusene mine Går det bra med Nkondene da? begynner de å farge mer ut?

Er nok ikke trygg nei .... Discusene mine er en del av en sør amerika biotop hvor absolutte hovedfisken er to stk motoro rokker..... de er forøvrig mine favoritter uansett med desverre er de grise dyre ....... sparer til ett par til nå men da skal ett eget velfungerende rokkekarr opp på ca 3 X 2 m ......

Discus er flotte fisk men desverre synes jeg mye av sjarmen med fisken er borte på grunn av alle kunstige fremavlede varianter som man ikke finner i naturen. Får litt vond smak i munnen jeg da..... så for meg går det i F1 og F2 som en hovedregel..... ikke sikker på de jeg har men likner hvertfall veldig på de vilde... Regner med at det er f2 etter Vf er som er drettet i asia....

PS : igår spyttet Nkondene mine 8 småtasser og to til som er rett før....
Men da synes jeg at dere skal pelle dere tilbake til troffe tråden. Dette skal være en hyggelig tråd hvor vi discus elskere kan utveksle bilder og erfaringer. Ikke for de som sitter med bismak i munnen ang. discusene våre.
Hehe det er heelt greit 2nelise...føler meg ikke helt hjemme her heller
Hyllest til norsk oppdrett og import....
Har kjøpte en del fisk direkte fra Discusit, og fisk derfra via andre (på bildet Golden Leopard)! Takket være importører er det mulig å kjøpe kvalitetsfisk som blir ivaretatt og foret før salg, discus fra lokal zoo med tynn panne og store øyne er ikke alltid så....

Nylig kjøpte jeg 5 stk pigeon checkerboard (bildene, disse er 4 mnd) fra norsk oppdretter på Lillehammer (Hans M), dette første kull har foreldre, importert via Discusit, fra Asia!

Om noen uker bærer det avsted til Vestfold og gleder meg over at atter en entusiast og importør (Betines discus) samt lokal dretter i Porsgrunn investerer mye tid i denne kjærkomne fisk!

Flott at det finnes entusiaster for entusiaster...Denne skulle vært kopiert til tråden Discus en fisk for alle...

......og ja, gleder meg til å jobbe med viltfanget i fremtiden!
Et lite bidrag fra bygdenorge

2x LSS
Blue fineline SS
Nyyyydelig )

Må innrømme at jeg ble litt - tja, nervøs eller hva jeg skal kalle det, og klar til kamp, hehe - da jeg så at det var kommet et nytt innlegg i tråden, pga jeg ba troffefolket holde seg til troffetråden og ikke komme her å lage surmelk på vår discustråd

Kjempefine Discus du har
Donald
.


Kjempefint Donald at du slettet innlegget ditt, uten at jeg vet hva du skrev.

Jeg så har du endret innlegget med grunnen "uforskammet". Det var stort av deg og det står det respekt av. Noen forstår ikke det, men av og til så må vi bite oss litt i tunga, en har lyst å fyre løs - men har oppdragelse nok til å la vær. Så det synes jeg var stort av deg. Hva du enn har imot meg, send meg en mail, kanskje vi kan skvære opp
Eg aner overhodet ikke hvem du er, så eg har ingenting imot deg personlig

Det eg skrev var at trådtittelen burde endres til "Kulturdiskus..." siden de som kun liker naturdiskus tydeligvis ikke er velkomne i tråden. For meg er de de virkelige diskuselskerne
...... Ikke enda en tråd hvor diskusjonen ender i hva som er best av oppdrettsdiscus og VF...eller hvem som er EKTE discuselskere??!:P Hvor mange tråder her inne har endt opp slik? Nettopp fordi discuseiere ( som alle andre) har ulike preferanser!

Oppfattet det heller ikke som om 2nelise ikke ønsket innspill om VF discus... Men at tropheusintr bes om å diskutere troffer der det hører hjemme, og at hun ønsket å unngå nettopp rabalder om VF/Oppdrettsvarianten. Dvs: Et forsøk om å holde tråden positiv....(korriger meg hvis jeg tar feil 2nelise)

Såå.. for å ikke tråkke på noen ømme tær..legger jeg ved både et bilde av VF.. og oppdrettstypen.

Kenneth Østby
Hehe det er heelt greit 2nelise...føler meg ikke helt hjemme her heller ;)


DU er en klok og kul mann Kenneth, bra at du skjønte pointet. Jeg ønsker deg lykke til med troffenen *mine* ;.)
Donald
Eg aner overhodet ikke hvem du er, så eg har ingenting imot deg personlig ;-) Det eg skrev var at trådtittelen burde endres til "Kulturdiskus..." siden de som kun liker naturdiskus tydeligvis ikke er velkomne i tråden. For meg er de de virkelige diskuselskerne :D


Hæ? nå må Donald skjerpe seg litt her. hei, vent nå litt - er ikke Donald moderator på et annet forum? Du er vel ikke her inne for å lage kvalme eller?
Og jeg har da aldri sagt at de med Heckel discus ikke er veklommen på tråden. Men de som får bismak i munnen av de flotte discusene våre kan pelle seg til sin egen tråd, og det mener jeg og det står jeg for!
hei.er helt fersk i dette discus gamet.her er bilde av noen av mine som tumler rundt i 1000 ltr karet. skal endre på innredninga så eg tar gjerne imot tips og kommentarer hvis en ser bildene som ligger på profilen min


Morten Garathun-Hansen
Om hunden din er farlig?


HÆ? koffør spør du om det? nei ho e ikkje farlig, så fremt du kommer hjem hit forå ta meg, da er ho livsfarlig, så anbefales ikke

Skjerping folkens, skjerpings.........
Neida jeg skal ikke ta deg jeg. Ville bare "lette" litt på stemingen her inne
Pen hund forresten.
Glugga:

Det ene bildet du la ut av diskus, hva slags sort/type er disse på det ene bildet ditt?
Akkurat de der var utrolig fine.
Ja, jeg er faktisk så "simpel" jeg, at jeg faktisk liker en del av kultur-diskusen! ;p Huff og huff så elendig smak jeg har, hehe

Det var de som er på dette bildet jeg mente, Glugga:
[External Image]


Hei Mona:
Golden leopard heter gromfisken. Ikke helt ferdig utvokst her.. men tror Discusheaven har lagt ut noen bilder av dem på et senere stadium i en annen tråd her på forumet Flott pigeontype, helt uten "pepper".
Golden leopard
Flott fisk importert av Discusit som har funnet veien via Odalen til Bjørkelangen

Bildene er fra juni 09, ca 14 cm, prikkene vokser ikke så den hvite bunnfargen fremtrer og preger fisken.....

Null "pepper" som Glugga sier!

Mona; du som er så dyktig på coryer (flott tråd du har!) bør vel unne deg et prydkar med noen "juweler" som fisken også kalles
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Magne Asbjørnsen
Reklame for plussmedlemskap