Fiskeyngel

Mulig dette er feil sted å poste, så hvis mod mener den hører hjemme under "oppdrett" så er det bare å flytte

Poenget er i hvert fall at jeg for litt over en uke siden fikk molly-yngler. Mollyen fødte fritt i akvariet, men jeg brukte de to neste dagene til å lete litt etter yngel og endte vel til slutt opp med 16 stykker som jeg fikk hatt i et fødekarr og etter hvert over i et eget 28l yngelkarr. Det jeg oppdaget mens de enda gikk i fødekarret, og et par ganger etter at jeg flyttet dem over i en egen tank, er at noen av yngelen plutselig bare dør uten noen forvarsel (noe som er vanskelig å se/få på så små fisk uansett). Jeg går ut i fra at dette kun er naturens gang, eller er det noe jeg gjør fundamentalt feil?
Inaktiv bruker
hvis du har flyttet dem fra karr til karr et par ganger, så dør dem lett, for yngel er i den "kritiske" fasen frem til dem er ca 8 uker, å før 8 uker er gått er det ikke så bra å flytte dem så veldig ofte..
det dør jo selfølgelig noen av seg selv også, men mye av dem dør grunnet svingninger i ph, temp, osv osv hvis du flytter dem
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap