Milo's våte verden (side 3)

Plussmedlem
Sender en sms jeg...

Da skal jeg prøve på det så får vi se om jeg får det til... )
Plussmedlem
Noen som koser seg om dagen ja....





Forøvrig IKKE lett å fange malleyngel når både voksne sterbai og Salvatoris'er svømmer inn i fella....
Plussmedlem
Ble mye fanging av fisk i kveld. Og mens vi holdt på som verst oppdaget vi at gruppen med L168 (med forbehold om ID) ikke er en gruppe, men en leksgruppe... Løftet på en rot og da skremte jeg en svææær hanne bort fra en klase med store, gule egg. Synd, men ante jo ikke noe om det. Skal prøve å klekke de i boks, antar de klekker i løpet av natten faktisk. Ser tydelig yngelen ligger inni der, og kan se de blunker med øynene.... Går det bra er det ny art for meg og det er alltid morro...
Oj, så kult at du fant egg da Lykke til med klekkingen av dem, håper de vokser opp!

Har du telt etter hvor mange egg det er?
Plussmedlem
Det var ikke så mange egg Mona, men gøy likevel. Og mye større egg enn jeg hadde trodd. har de i en breeding-box med ekstra luftestein...

Kom hjem fra en lang dag på auksjon og rett til flere hundre gold laser-egg... Dama plukker for harde livet, men de legger omtrent egg mens ho plukker...
Denne gangen blir det å satse litt mer på å få de til å vokse opp...

Mye snadder på auksjonen i dag. Jeg hadde som "mål" å ikke kjøpe noe, men falt for en trio sturisoma Aureum. De bor nå i hjørnet...
Men målet mitt for denne auksjonen var altså kun salg, for å få ryddet litt i arter her.

Dama fikk tak i 30stk leoparddanio og 11 stk Cory Venezuelanus, så ho var fornøyd.

Tror Marita også var fornøyd, eller tar jeg feil?
Det smilet når jeg kom bort med den andre posen Gold Laser var ganske stort og fornøyd... :-p

Smule sliten, så nå er det "frokost" før det skal ryddes. Ble litt stress på morgenen...
Tok en titt på videoen din nå av sterbaiene, så fine de var Og jeg ser at de ikke sulter....det var en rund og god gjeng
Plussmedlem
Smule småfeite damer ja, de hadde trengt en skikkelig egglegging nå....

Det råeste er egentlig totalstørrelsen på de, aldri sett så store sterbai før.
Plussmedlem
Noen ganger kan det være dyrt å handle billig, andre ganger kan det være billig å handle dyrt....

Ble en liiiten tur til Dahls i dag og noe måtte jo bli med hjem.
Totalt 12 stk L10a hoppet opp i hendene til Tor og fra hendene hoppet de videre til posen. Snakker om å være lite sky!

Dama tok med seg noe stimfisk jeg ikke husker også.

Dessuten... På søndag tittet jeg på noen lekre røtter. En del av disse (beklager Marita, men...) klarte å få dirket opp låsen på bilen og gjemte seg baki. De kommer til å bli UTROLIG fine i kara her....

Dessforuten... Tor klarte jo selvfølgelig å vise meg en kul, liten tass mens vi egentlig bare sto og skravlet. Ørkengoby! Små, men sykt kule... Spørs nok om ikke det blir noen sånne neste gang vi er innom. Må bare finne et sted å ha de først...
Ørkengoby
Hei Milo
Kan anbefalle deg dem,er veldig artig fisk. Thor "lurte" meg til å kjøpe en trio av dem

Mvh Rasmus
Plussmedlem
Heisan..
Du var faktisk samtaleemne i butikken i dag. snakket om Sturisoma Aureum og oppdrett av disse... .-))

Regner med at det blir å sette opp et lite kar til goby, mest fordi hannen var så kul. Og morro å prøve drette de også...
Jasså jeg var det ja,har to yngel etter sturisomane.Er vel en knapt en uke gamle,får håpe dem klarer seg.
Plussmedlem
Fortsatt 3 stk L052 yngel i live. Håpe de klarer seg videre. Bittesmå er de... Lot de få selskap i breeding box'en av en reke-rengjører...

Marita E var så snill å sende med oss en micromark-kultur, og gold laser-yngelen tar helt av når de får det. Kult å se småtassene begynne å oppføre seg som cory i miniformat alt...
Det må være litt av et syn med så mange knøttsmå coryer samlet
Håper L052 ynglene klarer seg, det er en så fin malle...reka gjør nok god nytte for seg, jeg har alltid reker sammen med både egg og yngel, de er glimrende vaktmestere og bare snille
Plussmedlem
Strevsom dag som forsåvidt begynte med en tøff natt. Men har da fått gjort litt i dag likevel....

Ble først en liten kikkerunde i noen zoobutikker, før det var hjem og i gang med kar.
Laget blåhjørne til 3 kar dama skal ha i reolen sin. Heldigvis hadde jeg glasslister til disse ferdig, HATER å skjære glass. Er ikke akkurat kompis med diamanten, for å si det sånn...
Måtte ta diverse vannbytter i dag siden det var litt lenge siden sist og jeg forer hardt.. Lettvint med slange inn og slange ut, og for en gangs skyld glemte jeg ikke påfyllingen...
Gjort litt om på noen kar. Tappet green laser-karet langt ned og gjorde ren alt av røtter, planter og steiner. Ominnredet og la til litt. Så flyttet jeg L144 fra øverste karet og ned i laser-karet.
Viste seg at det var 5 hoer og en hanne av L144. Stygt redd for at en eller flere hoer kan dø hvis de ikke får lekt snart, de er altfor stinne. Mulig jeg setter over en dominant "Banditt" for å få lek på de så fort som mulig...
Karet som L144 gikk i ble tømt helt for en skikkelig rengjøring. ALT skal gås over og gjøres rent før det settes opp igjen. Hvordan oppsettet blir nå er litt usikkert. Står mellom L144-lekskarmed en trio, eller levendefødere. Har både endlers og sverddrager som nok hadde kost seg der.... For ikke å snakke om Poecillia Salvatoris. Masse planter og en liten gruppe av de hadde gjort seg. Morro å sett hvordan de ville formert seg der.... Men som sagt skal det først vaskes, så da har jeg litt tid til å avgjøre hva det blir til.
Plussmedlem
Sliten! Brukt dagen til å bygge reol med plass til tilsammen 12 stk 54 litere, eller 8 stk 54 litere + 12 stk 12 litere... Bare håpe det blir bra nå. Men det ser vi i morgen...
Halla

Kan du lage noen mallehuler på mål fra meg? Jeg har skifer osv.. men gidder ikke å sette Ole i arbeid, han har nok å gjøre

Det begynner å ta seg opp på akvarierommet her, og jeg tar snart imot besøk

Håper dere dretter litt golden lazer til meg, skulle ha hatt ett gjeng av disse flotte fiskene.

Jeg går å venter på at S. aureum skal begynne å leke, men det ser ut til at de har nok med å spise for tiden, kanskje en dag om man er heldig.

Hils kona
Plussmedlem
Skifer har jeg liggende, trenger bare innevndige mål og hvordan du vil ha de...

Karianne har en haug med gold-yngel gående, men de må bli endel større først. Så ho må bare se an hva som vokser opp...

Jeg kjøpte jo S. Aureum på auksjonen og det kan se ut til at det er 1 hanne og 2 hoer der. Men de er nok LANGT unna å være leksklare...
Så venter på at dere skal få inn igjen så jeg kan hente en trio voksne.

Er jo møte på mandag og regner med at vi snakkes der...
Plussmedlem
Smule sliten, får jo aldri kommat ajour med det som må gjøres...

Herlig akvariemøte i Moss på mandag. Foredrag fra Brasil-turen som Aquamanias arrangerte og som vanlig mye skravling.
Sef ble det en tur innom Dahls også, før møtet...
Dessuten... Tor kom bort og mumlet noe om at han fikk inn C. Eques og om vi kanskje, muligens kunne være litt, sånn en smule interessert i noen... "JA TAKK, 15 stk" svarte vi og Tor ble endel større i øynene... :-p
De er planlagt å ankomme kommende torsdag, så da får vi se..

Tirsdag ble det ny tur til Dahls gitt. De fikk en sending fra Tsjekkia... Moro å være der når de pakket ut den.
Og ikke minst moro å se øynene til, og høre, Elisabeth når ho så grenmallene ho hadde bestilt... De var en smule forvokst, for å si det sånn.... Utrolig kule.
Hjemme fra Moss ble det å tømme karene i reolen til dama, demontere det som måtte demonteres for å bytte ut svake punkter, og så sette hele greia sammen og sette inn kar igjen.
Kjapp dusj og til Marita for eplekake og is... Mmmm....

I går husker jeg faktisk ikke så mye av, merkelig det der...
Bortsett fra at vi dro til gamle leiligheten til dama og tømte 5 kar der. Tok jo sin tid det også, selv om vi jobbet utrolig effektivt.

Dagen i dag har bestått av mye skifer. Fikk en bestilling på 60 huler. Oppdaget brått at jeg manglet deler til 3 huler, så da var det avgårde å kappe litt også. Så nå er kjøkkenbordet fullt av både ferdige huler og deler som tørkes...
Innimellom har jeg koblet lys i 4 kar og limt klart til blåhjørner i 4 andre... Nok å styre med ja...
Det kan man kalle effektiv uke! Og jeg skjønner veeeeeldig godt at dere bestilte de equesene ;D
Plussmedlem
Sissimor
Det kan man kalle effektiv uke! Og jeg skjønner veeeeeldig godt at dere bestilte de equesene ;D


Tror Tor hadde forventet at vi skulle svare noe sånt som : Jaaa, jooo... Vi kan sikkert ta en 4-5-6 stk...
Hvertfall ikke at vi bare skulle slenge ut at han kunne holde av 15....


Har jo helt glemt hva dama fordriver dagene med, hun plukker cory egg og yngel... Leker som bare det her.... Får knapt plukket ene vendingen med egg før hun må plukke igjen...
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap