Milo's våte verden (side 9)

Satt ved vinduene vi. Så frøknene under prosjektoren. Og "regnet med" at noen var fra AF der. Men jeg er så fryktelig dårlig med navn og sånnt.....
Om vi ikke synes med blondt hår, så høres vi i alle fall....
Hehe.
Er bra det blir litt mindre formelt for "første-gangs-fiske-auksjons-snusere"
Jeg ser på L052-profilen at du har registrert opprett på denne arten i år. Hadde du noen spesielle utfordringer med oppveksten på dem? Hvordan gjorde du det?
Plussmedlem
Hei Janne...
Dette oppdrettet som jeg har registrert var egentlig det andre kullet til denne gruppen med L52, men jeg fikk aldri bekreftet yngelen fra det første.
Begge kullene var tilfeldige, og faktisk hos en annen gruppe enn den jeg prøvde å få lek på.
Det som skjedde her hos meg var at det var blitt lekt under en rot og at hannen passet på eggklasen som var klistret oppunder denne rota. Dette oppdaget jeg når jeg skulle plukke ut gruppen for salg på MAK sin auksjon i fjor høst. Jeg visste det lå en malle under denne rota, og løftet på den. Dermed forlot hannen eggene. Jeg regnet ikke med at han kom til å vende tilbake for å passe de videre og plukket de derfor opp og la de i en easy breeding box med luftestein og catappa. Dette ble et litt prøve (og feile) prosjekt hvor en del av eggene mugnet. Dessuten var noen ubefruktet. Hvis jeg ikke husker feil var det 8 som klekket. Problemet slik jeg hadde det, var å holde de i live til plommesekken var oppbrukt og de kunne begynne å svømme rundt og spise selv. Foret med cyclops de første dagene, deretter dafnier og tabimin i tillegg. Til slutt satt jeg igjen med 2 overlevende yngel, de er vel ca 4 cm nå... Det er vel det jeg husker i øyeblikket...
Plussmedlem
Huff da, grusomt lenge siden siste oppdatering her nå...
Jeg får unnskylde meg med at det ikke skjer så veldig mye spennende.. :-p

Green Laser leker jevnlig, ca 2 ganger i uken... Der går det 40+ yngel i karet nå. Litt spesielt egentlig, siden det er et kar jeg ser på som totalt feilslått. Godt fiskene ikke har samme mening...

Super Rot leker både her og både der. Har 4 par/trioer som holder på og har i øyeblikket 5-6 kull gående i nett rundt omkring. Mistet en trio for ikke lenge siden, men er "nok" igjen...
Litt moro egentlig at leksparet fra Erik ikke leker... Dvs, hannen fra Erik har funnet tonen med ei ungjente fra Tyskland... :-p Sier det jeg, voksne menn og ungjenter... Får vel finne en annen hanne til den forsmådde hoa etterhvert...

Lillegutt L144 har sluppet ut kull nr 2 som han har fått med den store hoa. Regner med at de leker på nytt snart. Store kull, med fint fargede unger...

Equesene begynner å bli feite og fine, har et par prakthoer der. Funderer veldig på hva som skal til med de...

Det går også ei snodig aenus-hoe her. Merkelig sak. Ho er "singel" og som veldig mange andre single jenter, så leker ho med seg selv...
Med jevne mellomrom klistrer ho karet fullt av egg. Må snart få tak i en hanne til ho, så ho får noe mer enn seg selv å leke med....

Kameraet med den nye macroen går for fullt om dagen. Bare så synd at jeg aldri ser noe til det, det har nemlig Kaja okkupert på fulltid. Rekebilder, rekebilder.... Skal innrømme at ho tar noen bilder av karene mine innimellom også, men det er garantert bare for å ha en unnskyldning til å okkupere kameraet enda lengre....


Ellers går mye av tiden her nå med til planlegging av ting og tang. Tispa her (bikkja, ikke Kaja) har nemlig termin 18 april. Så nå driver vi og legger siste hånd på ei ny valpekasse. Fikk malt ferdig i går, og regner med at belegget på veggene blir limt i morgen.... Deretter er det bare å få montert og plassert den, ho venter veldig nå... Legger ved et bilde fra en prøvemontering...
Plussmedlem
Skal vi se... Green Laser leker igjen og Super Rot ligger på egg. Samme gamle altså, skulle ønske det skjedde noe spennende snart... :-p

Solgt en haug med fisk i dag og det kommer godt med, har nemlig lagt inn en ordre hos min faste "for-pusher" Frode Aa på en haug mallefor... Glade i mat de fiskene her... Selv om han har knallgode priser merkes det når man kjøper foret i bøtter...

Fiskene som ble levert i dag var 25 garanterte par med endlers (dvs 60+stk samlet), 15+ sp Super Rot og 10 L144 av god størrelse...
Så nå er det bare å vente på at mer yngel skal vokse seg salgsklare...

Sliter som f... med alger i 190 Trigon, funderer på hva jeg skal gjøre der....
Plussmedlem
Massive vannbytter i dag, opp mot 50% i flere kar. Se om det kan sette i gang noe mer...
Tellet Super Red yngel, dvs jeg prøvde. Ga opp på ca 100... Dette er jo da fra 4 kull, men går endel igjen i hovedkarene også...

Resultatet av NAF's oppdrettskampanje er klart... STOR gratulasjon til Rasmus som ble beste oppdretter 2011. Stor gratulasjon også til Rita som ble nummer 2.
Moss ble beste klubb og banket de andre skikkelig. Over 250 poeng ned til klubb nummer 2.
Jeg fant navnet mitt på 17 plass på lista og sier meg godt fornøyd med det. Jeg har tross alt ikke drettet så målrettet...
Den valpekassa så flott ut, småttingene kommer nok til å trives oppi der
Håper det blir bilder av nyfødte nurk her..
Apropos de feite eques-hunnene, mine er også skremmende tykke nå. Coryer kan vel ikke få eggforstoppelse sånn som enkelte andre fisk håper jeg?
Skulle jo tro at de til slutt måtte trykke ut noen egg for å ikke bli helt trillrunde...
Plussmedlem
Du får komme på besøk en eller annen gang, så skal vi nok få plassert deg oppi der sammen med de små... Og de ikke fullt så små.... :-p
Kommer nok noe bilder i tråden her, men det aller meste havner i valpegruppa på Facebook.

Vet ikke om de kan knipe så de får forstoppelse? Har ei aenus-hoe her som har gått uten hanne og ho begynte å egge alene. Bare for å få ut litt...Får se de an litt. Kan jo ikke vokse evig, det MÅ jo ut før eller siden... Håper jeg da...
Plussmedlem
Da var aenushoa i gang med nye gutten sin, egg OVERALT!!!!
Plussmedlem
4 nye kull med Super Red på gang, nytt stort kull med L144, masse endlersyngel, men for en gangs skyld ikke lek på Green... Så de kan faktisk ha en pause i kosen sin de også...

Vært på fangstur i dag, levendefor. Moro å fange, men enda mer moro å fore med. Fiskene tok helt av når de fikk en porsjon servert... Sulte de noen dager nå, så harde vannbytter og levendefor... Så får vi se hva som skjer....
Plussmedlem
Litt uakvatisk

<embed src="http://www.youtube.com/v/GXkwOVcxvxw?version=3&;hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Plussmedlem
Litt til...

<embed src="http://www.youtube.com/v/w2HVITR4UBE?version=3&;hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Selger du SR her på AF? *stille seg i kø allerede*
Plussmedlem
I dag ble det en ny runde etter levendefor.
Med grei sol, aktiv guttunge, slitne hunder, sovende valper og ei dame som hadde sloknet fullt påkledd virket det som en god ide... Og moro var det, selv om endel syntes vi var litt rare og noen kom bort for å spørre forsiktig om hva i alle vi holdt på med...
Hovene var litt for grove i maskene, men det ble da endel likevel. Neste gang blir det å ta med en hov til som er helt fin. De minste er nemlig snadder for endlersyngelen...

Moro å se Eques ta helt av i karet, de raringene elsker virkelig å jakte litt mat selv... Kanskje det kan være greia for å trigge lek?
Plussmedlem
Mye stress om dagen, så de små turene etter levendefor er en deilig avveksling. Selv om det kan bli litt mye av det også... Men greit å få fylt opp med for da...

Mye tid går med til valper, endel tid går med til de voksne hundene, noe tid går med til dama og litt tid går med til kara... Ilderene regner jeg ikke med, for de gjør bare faenskap likevel...

Var en tur og hentet en 530 i dag, i bytte mot noen maller. Takk til Kim (Hektapåfisk) for bytte og prat. Fikk jo ikke særlig lyst på nytt kamera og enda et par nye linser.... :-p
Dette karet var litt impuls, siden jeg kom over det i går. Heldigvis er ikke Kim den som legger seg rett etter barnetv...
Også heldigvis er at jeg alt har varer på vei fra Tyskland for å bygge hjørnefilter, så da er jo det alt i orden. Bare å tegne og måle og lage til reol til det så fort som mulig.
Litt usikker på hva som skal bo der, men har vurdert et par muligheter. Kommer til å koste bittelitt, men det blir i såfall verdt det også. Time will show.
Plussmedlem
Sliten som fy etter en skikkelig TønsBÆRTUR med fatter i dag...
Begynte dagen (den slitsomme delen) med å flytte 2 stk 3seter-sofaer fra garasjen til fatter og opp i leiligheten. Så var det å stable 2seter, 3seter og stol inn i fatters bil og sette kurs Tønsberg. Luftet forøvrig greit over fjorden...
Hmm, for sliten til å skrive mer detaljer, så går rett til poenget...
Hentet 2 stk L027 der nede. Dessverre litt små enda, men utrolig flotte. De skal få lov å gå her og vokse seg store....
Ååå, så søte de var. Går de sammen den "gamle" L027? I så fall hadde vært morsomt å se nykomlingene sammen med den store. Sender en agurk i posten og håper de stiller opp til fotosession snarest.
Plussmedlem
Skikkelige søtinger ja... ))
Nei, de går nok ikke sammen med den gamle 027'n min. DIsse fikk et eget kar de. Visttnok skal det være en av hvert kjønn, men tar ikke det for gitt. Men skal bli spennende etterhvert som de vokser til...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap