Kan jeg ha botia sammen med discus?
Jeg har fått pestsnegler i discuskaret mitt, og jeg fordrar ikke snegler "what so ever".
Er det noen som har erfaring med botia sammen med Discus? Det må være en art som tåler Discus temperatur og vannkvalitet. Jeg vet at noen botia arter er finnenappere og ikke må settes sammen med discus, men jeg vet ikke hvilke.
Noen anbefalninger?
Er det noen som har erfaring med botia sammen med Discus? Det må være en art som tåler Discus temperatur og vannkvalitet. Jeg vet at noen botia arter er finnenappere og ikke må settes sammen med discus, men jeg vet ikke hvilke.
Noen anbefalninger?
Postet 13.10.09 kl 10:10
Postet 13.10.09 kl 10:27
Postet 13.10.09 kl 10:44
Postet 13.10.09 kl 10:46
Postet 13.10.09 kl 11:17
Postet 13.10.09 kl 11:30
Postet 13.10.09 kl 11:33
Du vil nok bli kvitt sneglene, men samtidig vil du stresse discusen noen helt for jæ-----
Botia er natt- og skumringsaktive fisk. Jada de stuller rundt på dagtid også, men hovedsaken er at de er tilbøyelig til å være våkne om naten også. Det er nå discusen har sin skjønnhetssøvn og skal da ikke forstyrres med mindre man ønsker å forvandle de til prosjektiler.
Ingen Botia i et discuskar er regelen så får man avvike hvis man synes dette er smart.
Postet 13.10.09 kl 11:46
Ville droppet tanken på botia (jfr Geirs innlegg) og heller satt inn Jegersnegler. Hadde vanvittige mengder pestsnegler i discuskarene her, satt inn en liten gruppe Jegersnegler og kun etter få uker var det betraktelig forbedring. Nå etter etpar mnd er det kun et fåtall, små sandsnegler igjen. Alt av skive- og damsnegler er borte.
Edit: Jegersneglebestanden øker sakte og er enkel å kontrollere, sånn at man ikke erstatter et snegleproblem med et annet.
Edit: Jegersneglebestanden øker sakte og er enkel å kontrollere, sånn at man ikke erstatter et snegleproblem med et annet.
Postet 13.10.09 kl 12:28
Endret: 13.10.09 kl 12:29
Geir KristiansenDu vil nok bli kvitt sneglene, men samtidig vil du stresse discusen noen helt for jæ----- Botia er natt- og skumringsaktive fisk. Jada de stuller rundt på dagtid også, men hovedsaken er at de er tilbøyelig til å være våkne om naten også. Det er nå discusen har sin skjønnhetssøvn og skal da ikke forstyrres med mindre man ønsker å forvandle de til prosjektiler. Ingen Botia i et discuskar er regelen så får man avvike hvis man synes dette er smart.
Tusen takk for svar - da blir det ingen boita her i gården nei.
Postet 13.10.09 kl 13:10
Postet 15.10.09 kl 20:53
Postet 15.10.09 kl 22:17