Småmark i vannet... hva og hvordan?

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt disse og hvordan har de kommet dit??
(Ligner barnemark/småmark barn kan få i rumpen...)
Det er helt normalt det. Oppstår i de fleste akvarier, spesielt fisketomme akvarier som står til innkjøring eller i kar med bare ørsmå yngel eller reker.
Så fort fisk slippes inn i karet, forsvinner disse små hårtynne, hvite markene. De blir spist.
Corydoras elsker dem! Så fort jeg slipper oppi en gruppe Corydoras, så bokstavelig talt pløyer de bortover bunnen og tygger som gærne I et fisketomt kar som det aldri har vært matet i, skulle man ikke tro de fant noe spiselig, men det gjør de så absolutt. Det er meget tydelig at de finner en del levende snacks begravd i bunnlaget der

I det karet du snakker om, har du noe fisk der ?
Ja er en gruppe med sitronciklider....
Disse småmarkene befinner seg i bunnlaget, og man ser dem stort sett bare hvis bunnlaget blir forstyrret. Da kommer det gjerne noen vrimlende opp. Eller en og annen som forflytter seg gjennom karet, da kan man få øye på noen.

Synes det er merkelig at ikke sitronciklidene dine forsyner seg. Jeg kjenner ikke til akkurat den cikliden, men er det afrikanske eller...? Hardt vann? Kanskje de ikke har smådyr på menyen men er grøntspisere eller noe? Eller generelt bare mette og overfødde fra før, hehe så de gidder ikke spise småmark

Uansett er disse markene ikke farlige på noen måte, men de er jo ikke så appetittelige å se på.
ok takk. fikk litt panikk, har aldri sett slike før
Takk mona for info...
jeg har også hatt sånne mark, og syns de var pyton.
likte minst av alt at de "infiserte" pumpa.. gjorde rent hele greia jeg. pjuke...
.. småmark = gode greier? :P
Jeg så at jeg hadde noen i et lite kar, der det går et par lekspaletter bare..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap