Pumpe trøbbel.

Dritt pumper altså. Får ikke futt i de.. Nå har jeg medisinert hele karet og da har pumpene stått å gått i en bøtte i kjelleren, skulle flytte alt oppigjen i går og fikse å styre, men disse pumpene er ikke enig med meg. Får ikke trykk på dritet, det surkler inni de men det kommer bare bitte litt vann ut. og når jeg trykker på den pumpe knappen begynner den å fresse og bråke. Nå har jeg sryrt på i hele går kveld å ihele formiddag med dtte møkket.. Orker ikke dette lengre.. noen forslag på hva jeg gjør feil? (tror jo ikke jeg gjør noe feil har jo tatt de av og på og flyttet de rundtom flere ganger før uten at det har vært noen problemer..) det er foresten to utbvendige eheim pumper begge er uenige men den ene er værre en den andre..
sleit med det samme selv. Må være vann i slangen fra karet og ned for å få igang hevert effekten. Hvis ikke kan det være impeleren som er gåen. Gå inn på eheim sida så står det feilsøking på forskjellige feil.

Hvilken modell er det du har?

espen
Har du medisinert akvariet og ikke pumpene? Da vil du få det samme problemet med sykdom når du kjører filterne tilbake i karet.

Høres ut som om du har luft i de, prøv å skru de av, tøm slangene for vann og ta ut litt av vannet i beholderen. Sett innsuget tilbake i vannet, pump for å få vakuum slik at innsugsslangen fyller beholderen og utblåsslangen opp med vann, når det har stoppet å renne kan du sette i strømmen.
Christian Mørk
Har du medisinert akvariet og ikke pumpene? Da vil du få det samme problemet med sykdom når du kjører filterne tilbake i karet.

Medfører ikke riktighet. Endel/mange sykdommer/parasitter vil dø ut etter et visst antall dager uten vertsfisk. Medisinen i dette tilfellet ville vel også tatt livet av alt som het filterbakterier.

Høres ut som luft i filterne (i og med at det gjelder begge to). Er bøtten helt fyllt med vann så impelleren ikke står i luft?
nå har jeg styrt litt på og det virker som det er dårlig innsug.. merkelig. men trykket er langt i fra perfekt.. Prvde å pumpe vakum men den pumpe greien man skal presse neder så tung at jeg klarer ikke presse den ned, den flytter seg minimalt. huff dette var noe dritt- trot jeg har littfor tynne armer. presser jeg hardere knekker jeg håndleddene..
Bente-Bent
nå har jeg styrt litt på og det virker som det er dårlig innsug.. merkelig. men trykket er langt i fra perfekt.. Prvde å pumpe vakum men den pumpe greien man skal presse neder så tung at jeg klarer ikke presse den ned, den flytter seg minimalt. huff dette var noe dritt- trot jeg har littfor tynne armer. presser jeg hardere knekker jeg håndleddene..:)


smør sidene med vaselin.
Les linken jeg sendte deg. der står det forskjellige feilrettinger.
Hvis du har vann som går gjennom pumpen og du bare sliter med å få ordentlig strøm på vannet,kan være at det er blitt en luftboble inni pumpen. Prøv å riste litt på pumpen når du har den på.
Kan du ta av pumpehodet og fylle bøtten med vann til kanten, enten med hevert eller med litermål el?
husk pumpen må stå lavere enn insuget. dvs pumpen må under karet før du får de til og virke igjen. eheim sine er slik dsv. og vist den pumpe mekanismen ikke går helt opp igjen blir det slik. fyll slangene med vann. fyll opp filteret og sett det lavere enn innsuget er så skal det funke
Fikk det til Men fatter ikke hva jeg gjor gale egentlig. Men pumpene står under akvariet på sine faste plasse som de altid har gjort.. men jeg tok både innsug og utgangen til vannet ut av akvariet og fylte de med vann samtidifg så jeg fikk en supermann til å trykke på pumpen. Så nå er det god gjennom strømning oppi her
Tilfeldig bekjentskap
© Nadia Oslund
Reklame for plussmedlemskap