Hvilket fôr til L144 yngel?
Postet 14.10.09 kl 17:13
Endret: 15.10.09 kl 11:19
Postet 15.10.09 kl 07:55
Postet 15.10.09 kl 11:18
Ken MyrsethHar drettet noen hundre eller sikkert noen tusen av L144 og jeg og opplever dødlighetewn som mye høyere enn vanlig oppdrettsvariant, hvorfor vet jeg ikke. Jeg matet med det meste, flakfor, diskus granulat, malle"tabletter", agurk, myggiser, oksehjerte og fiskene vokste bra.
hvor ofte gir du mat? jeg har dem i et 60L juwel akvarie. hvor ofte bør jeg bytte litt vann. Vet de tåler lite temperatur svingninger, men går ut ifra at de tåler mer om vannet blir litt varmere enn at det blir kaldere?
Postet 15.10.09 kl 21:29
Postet 16.10.09 kl 09:19
Mazak[QUOTE=Ken Myrseth]Har drettet noen hundre eller sikkert noen tusen av L144 og jeg og opplever dødlighetewn som mye høyere enn vanlig oppdrettsvariant, hvorfor vet jeg ikke. Jeg matet med det meste, flakfor, diskus granulat, malle"tabletter", agurk, myggiser, oksehjerte og fiskene vokste bra.
Vet de tåler lite temperatur svingninger, men går ut ifra at de tåler mer om vannet blir litt varmere enn at det blir kaldere?
tror de tåler ganske mye. Hadde 6 små 3-4cm i en 30 liter bøtte med oksygen og varmekolbe, mens jeg gjorde klart et større akvarium.
Jeg dro for å handle og ble borte 3-4t.
Da jeg kom tilbake var det 43grader da thermostaten på varmekolben hadde streika. Den minste var død og kona pælma de de andre rett i et annet akvarium på 25grader. Så ikke noe til dem på tre dager, men alle kom fram etter hvert og lever fortsatt uten varige skader.
Postet 16.10.09 kl 11:05