Fjernet ancistrus yngel fra hulen
Jeg har oppdaget ancistrus yngel i selskapskaret !
Pga at ingen ancistrus-yngel har overlevd i selskapskaret mitt har jeg fjernet yngelen fra hulen og har de i en håv i karet (av mangel på andre løsninger).
Jeg regner med at de forrige kullene har sultet, derfor vil jeg prøve å fore opp selv.
Hvilket for skal jeg gi dem ?
Jeg har malletabletter, diskus-granulat og flakfor.
Hvor ofte bør jeg mate dem ?
Skal få tak i et kar til dem imorgen, har en pumpe som er godt innkjørt.
Pga at ingen ancistrus-yngel har overlevd i selskapskaret mitt har jeg fjernet yngelen fra hulen og har de i en håv i karet (av mangel på andre løsninger).
Jeg regner med at de forrige kullene har sultet, derfor vil jeg prøve å fore opp selv.
Hvilket for skal jeg gi dem ?
Jeg har malletabletter, diskus-granulat og flakfor.
Hvor ofte bør jeg mate dem ?
Skal få tak i et kar til dem imorgen, har en pumpe som er godt innkjørt.
Postet 15.10.09 kl 00:48
Postet 15.10.09 kl 09:28
Postet 15.10.09 kl 09:41
Postet 15.10.09 kl 09:46
Siden ancistrus yngelen bare forsvinner regner jeg med at de sulter og blir spist av ancistrusen.
Jeg tror ikke at guppyene spiser yngelen.
Over til spørsmålet igjen:
Kan ynglen spise malletabletter ?
Eller er det bedre at jeg smuldrer opp diskus-granulat ?
Jeg smuldret opp diskus-granulat til dem i natt, alt var borte imorges. De har spist det ellers har det gått gjennom hullene i håven. Ikke vet jeg.
Jeg tror ikke at guppyene spiser yngelen.
Over til spørsmålet igjen:
Kan ynglen spise malletabletter ?
Eller er det bedre at jeg smuldrer opp diskus-granulat ?
Jeg smuldret opp diskus-granulat til dem i natt, alt var borte imorges. De har spist det ellers har det gått gjennom hullene i håven. Ikke vet jeg.
Postet 15.10.09 kl 09:55
TrondBSiden ancistrus yngelen bare forsvinner regner jeg med at de sulter og blir spist av ancistrusen. Jeg tror ikke at guppyene spiser yngelen. Over til spørsmålet igjen: Kan ynglen spise malletabletter ? Eller er det bedre at jeg smuldrer opp diskus-granulat ? Jeg smuldret opp diskus-granulat til dem i natt, alt var borte imorges. De har spist det ellers har det gått gjennom hullene i håven. Ikke vet jeg.
Ancistrus spiser ikke yngel. Yngel er for rask til dette. Tror d heller er at guppyene får tak i dem, eller at de får feil for.
Yngel har raspehunn som voksne, og kan få hele malletabletter Ikke gi de Diskus-granulat!!! Er alfor mye "kjøtt" i disse, og ikke nok fiber. Da får de forstoppelse og dør
Postet 15.10.09 kl 14:33