Hvor ofte kan jeg gi yngel mat??

er 2 ganger dagelig mye? det er til sebraciclide og palettciklide og mossanbicus
jeg kan ikke så mye om dette.

men hva skal du fore med? gi det en søk her inne. Tror søkefunksjonen er litt surr her inne. men du kan trykke på google søk her inne også. Da kan du finne endel info om dette!
Nei det er ikke mye, så om det fungerer så mater du 2 ganger om dagen. Discus oppdrettere forer opptil 7-8 ganger i døgnet f.eks. Jeg forer selv alt fra 1-3 ganger pr døgn på mine yngel.
Hei
takk for svar..

jeg kjøpte for te dem i dag på dyrebutikken. jeg sa jeg skulle ha til yngel og fiskeslaget,og at jeg ville ha et for det var mye næring i. jeg fikk en blank pose så vet ikke hva den heter.men regner med de har greie på det!!

Noen tips for og få de til og vokse fort..vet de vokser gangske fort uansett da..

koslig at noen svarer her inne og hjelper andre...
Nå vet jeg ikke hva slags for du har kjøpt, men nyklekket artemia er en klar vinner når man kommer til oppdrett av dvergciklide yngel. Tørr for er ikke på langt nær så bra.
Hei igjen
Nå har jeg bestilt meg 1l med diskus granulat...hører og ser folk ambefaler dette..så da kan jeg jo prøve det..

Takk for svar.
Annie 83
Nå har jeg bestilt meg 1l med diskus granulat...hører og ser folk ambefaler dette..så da kan jeg jo prøve det.. Takk for svar.


Discus granulat fungerer bra på yngel det, men da må det knuses til støv Eneste kan være at yngelen ikke skjønner at det er mat, er derfor nyklekket artemia er så bra, for dette er levende små krepsdyr som trigger jaktinstinket til ynglene.
Hei
får jeg kjøpt nyklekket artemia i dyrebutikken?? er de fryst eller lever de??
For å kunne fore med nyklekket artemia, må man kjøpe artemia-egg og klekke disse selv. Informasjon om hvordan finner du her på akvaforum.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap