Austmarka zoo (side 3)

steinene er nesten rensket
stillig.. bare ha klar vaffel pressen. kommer snart ut..
Hva slags stein har dere i karet? Ganske stillig formasjon på dem synes jeg.
kjøpt i sverige under navnet akvarieberg.
Flotte bergstein må jeg si. Er de ikke tunge som granitt er det hel top. 720 literen min fikk en sprekk sist jeg ominnredet akvariekjelleren. Jeg hadde noen runde granitt opp i og da tålte ikke det gamle akvastabilkaret. Gamle glass blir sprøere med tiden.
de er faktisk veldig lette de steinene. veier nesten ingen ting. det du ser i karet er kanskje 35 kg i vekt
Røde Petro'er til Jul?
noen nye red cheeks bilder etter full områkkering her hjemme.
Red cheeks går nå i 530 literen som er innebygget i veggen i gangen
rekemix er laget til de nye moshiene
Jeg fikk beskjed om at det er kanskje mulighet. De skal ha et fangsteam med denne fisken som mål. Et slik fangsteam koster 12000 USD. Tenker å høre med dere først, siden dere bestiller dem spesifikk. Men ingen kjøpeplikt! Jeg tar dem i bestilling uansett. Folk står jo i kø for dem.
Flott tråd Vibsi. Fine bilder og kar du har fortsatt.

Arvid
Austmarka zoo har faktisk de peneste Tanganyika akvarier jeg har sett. Og jeg tror ikke mange herinne som er uenig med meg.

Hvordan går det med de nye gulungene deres? Har de fått tilbake den gule drakten eller?

Et annet spørsmål til Vibsi:
Når dere lager rekemiks med den store kjøkkenmaskin, blir miksen fin most eller? Det jeg lurer på er at dere måtte ikke bruke maskin med knivblad først.
de begyner og få fargen nå. spiser godt gjør de også. bruker kun rekemiks.
rekmiksen er fra danmark og den er vellprøvd, 200gr reker med skall frosne, 200gr spinat, 800gr erter, ca 50gr OSI.

kverner det med de største ringene, så en gang til med de aller minste ringene.
inne i den kverna vi har (som er fra bestemoren til vibeke) gammel god eletroluks maskin.) så er det en kniv også som kutter og dytter massen gjenom små hull. massen er så fin etter runde nr 2 at jeg ser ikke no poeng med og kjøre det ytterligere, så bruker jeg agar agar til bindemiddel. bruker 1 ss på en slik blanding. sett i kjøleskapet i 45 min pak i brødposer klem flate til de er ca 0.5 cm tykk. så er de enkle og knekke når du skal ha, tiner de i litt kaldt vann. de holder formen vist du er litt forsiktig

fiskene er helt GAL etter dette. moshiene kommer nesten ut av karet når vi kommer med koppen fisk er ikke dumme. de veit nøyaktig hvor maten kommer og hvem du er.
Jeg skal prøve meg på den oppskriften deres. Kan ikke drive med å kjøpe tørfor hele tiden. Det blir dyrt i lengden. Disse Petro er vel storspiser?
De er storspisere ja
Og stor grisere!!
Pumpene får virkelig kjørt seg hehe
badat
Jeg skal prøve meg på den oppskriften deres. Kan ikke drive med å kjøpe tørfor hele tiden. Det blir dyrt i lengden. Disse Petro er vel storspiser?


nei de er ikke stor spisere. de er stor slukere. lol
[QUOTE=saffen....
nei de er ikke stor spisere. de er stor slukere. lol
Det blir mindre biff på deg da saffen?
Har dere noe juleønsker?
hehe nei biffen min får de ikke tak i den er hellig. hehe hmm juleønsker. nei vi vet ikke helt egentlig. noen gode forslag?
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap