Tips til planter til biotop

jeg er ute etter planter til bruk både forran, midt i og bak i akvariet. Biotopene det gjelder er enkelt og greit asia og sør-amerika.
Jeg leter og kikker, men finner ikke helt ut av dette. plantene bør være lette og holde og ikke vokse altfor fort, kan gjerne vokse litt fort så det blir resultater uten å vente i en evighet, da jeg godt liker å dulle i karene

Noen som kan tipse om en grei "plantepakke" til disse biotopene? vil gjerne ha litt av bunnen fri for planter pga cory og kuhliiål..
Ville rett og slett spurt i en akvarie butikk
Om de da gir god service finner de fram boka og ser etter planter de har erfaring med og som er forholdsvis lette å holde
Dette gjør de værtfall der jeg handler og det er hender det er 3 planter får 100 eller 10 planter får 300
Så det er omtrent like billig som å handle planter på nett

Sør-Amerika er i værtfall sverdplantene og Pista et must
Mvh: Kim Andre Martinsen
av erfaring så vil jeg ikke spørre i butikken... de har heller ikke navnelapp på plantene sine, så jeg kan jo ikke være sikker på hva jeg får. Har kjøpt planter der før som råtnet rimelig fort.
Satser på at den andre butikken får inn bedre planter og viser bedre service.

Tenkte å sette opp liste på hva jeg trenger for å få til et fint utseende på karet. Så da er det greit å vite hva som passer hvor.
Er det mulig å søke etter planter på biotop/lokalisjon? Eller er det jeg som er elendig på dette?
Tilfeldig bekjentskap
© Per Erik Sviland
Reklame for plussmedlemskap