- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Er dette en kirsebærreke?
Er dette en kirsebærreke?
Postet 20.10.09 kl 19:28
Endret: 20.10.09 kl 19:30
er ikke godt å si for meg da jeg ikke er noen reke ekspert, men her hos meg har jeg noen fargeløse kirsebær reker. Det er gutta boys det her hos meg. kånemor er nermest blod rød. Men det er her hos meg.. Vet ikke riktig ang den på bildet siden jeg muligens kan syntes det ser litt ut som den er litt blålig???
Postet 20.10.09 kl 20:20
Postet 20.10.09 kl 20:25
Bente-Benter ikke godt å si for meg da jeg ikke er noen reke ekspert, men her hos meg har jeg noen fargeløse kirsebær reker. Det er gutta boys det her hos meg. kånemor er nermest blod rød. Men det er her hos meg.. Vet ikke riktig ang den på bildet siden jeg muligens kan syntes det ser litt ut som den er litt blålig???
Det kan se slik ut, men det er bare maten som den har spist elller eggene dens
Tommy TranAlbino kirsebærreke.. :)
Er det det, eller bare tuller du? :P
Postet 20.10.09 kl 20:41
Postet 21.10.09 kl 03:15
Postet 21.10.09 kl 04:15
Anne Marie KHei! Litt vanskerlig å se på bildet, men jeg synes den ser grønn ut, men [B]svarte striper på ryggen[/B]? Hvis det stemmer kan det være grønt avkom av blå tigerreke.
Ja, det stemmer. Den har litt sånne svarte striper og prikker men ellers er den helt grå. Den er litt grønnaktig inniseg men det er vel bare eggene?
Postet 21.10.09 kl 08:09
Mhm
Tommy TranAlbino kirsebærreke.. :)
enig det er vel bare en albino
Postet 21.10.09 kl 14:51
Postet 21.10.09 kl 15:17
Husk at kirsebærrekene fra naturens side slett ikke var røde. De er avlet frem til stadig sterkere rødfarge. I naturen er de nok farget mere i retning av det kommunefargede individet som det vises bilde av her Jeg tror det rett og slett er en kirsebærreke som har revertert tilbake til naturfargen, og den ville derfor klassifiseres som meget dårlig kvalitet av reke-eksperter.
Et godt råd, Mattias: ta den ut med en gang og fjern den fra samlingen. Ellers vil fargekvaliteten på rekestammen din gå nedover. Jo mer den får formere seg og spre sine dårlige fargegener videre ut i "reke-samfunnet", jo dårligere farger får du på dine. Tenk deg å sitte med en brungrønn kirsebærreke-stamme...
Hadde det vært meg hadde jeg luket ut et sånt individ med det samme.
Et godt råd, Mattias: ta den ut med en gang og fjern den fra samlingen. Ellers vil fargekvaliteten på rekestammen din gå nedover. Jo mer den får formere seg og spre sine dårlige fargegener videre ut i "reke-samfunnet", jo dårligere farger får du på dine. Tenk deg å sitte med en brungrønn kirsebærreke-stamme...
Hadde det vært meg hadde jeg luket ut et sånt individ med det samme.
Postet 21.10.09 kl 15:24
Postet 21.10.09 kl 17:06