Cowgirls akvarie hobby (side 10)

Nå er jeg så ultralei meg som det går ann å bli. Nesten alle rekene mine er døde. Jeg fikk bærga livet til 2 stykk. Jeg vet ikke hva som har skjedd. I går kveld bytta jeg vann i karene og putta oppi oksygenpiller. Kanskje jeg var uheldig å putta for mange oksygenpiller oppi. Men jeg kan ikke ha gjordt det heller for jeg var veldig nøye på det å telle slik at det skulle bli riktig. Så jeg vet ikke hva galt jeg har gjordt. Vet bare at det hele er helt tragisk. Alle de fine blå og røde rekene mine....
Næmmen huff da!! Hva i all verden har skjedd?
Nei, du skjønner det at jeg hadde en Palettciklide oppi der pluss at jeg brukte for kaldt vann og da hadde man det gående. Det hele var bare helt tragisk, men jeg antar at det er slike lærepenger man lærer av.
Da har jeg fått flytta alle de små ynglene over i storkaret. Dem var en smule stressa da matmor ville flytte dem, men det gikk overraskene fint. Så har jeg sørget for at ynglene har gjemmeplasser ved å plassere flyteplanter. I glassbollen er det nå en reke og noen snegler. Det er posthornsnegler og noen gule snegler. Håpet er at jeg skal klare å få opp bestanden av posthornsnegler igjen. Mange av dem forsvant da jeg bytta sand/grus. Jeg syns det her er en kjempefin hobby. Det gir en ro i sjela når man kan sette seg ned ved karet og studere det etter en stressfull dag. Hver gang matmor slår på lyset i karet om morgenen, stormer samtlige fisker bort til matautomaten og dem blir der til dem får mat. Hehehe. Dem er så søte de fiskene. Jeg har forelska meg helt i den hobbyen min. Fiskene mine ser ut til å ha akseptert at snegler ikke er mat. Så da er det bare å håpe at det går bra denne gangen. Jeg prøver også å selge min gamle Eheim Pro 200 pumpe. Brukt max 2 mnd og er komplett.
Å går kveld slo jeg av lyset og ble sittende en stund for å se at det gikk bra med karet. Jeg skulle gå å legge meg da jeg så noe rart på akvarieglasset. Hva i alle dager er det der, tenkte jeg. Ikke kunne det være noe sandsnegle for dem beveger seg ikke slik. Så jeg tok frem lommelykta og lyste et kjapt øyeblikk på det underlige fenomenet og da fikk matmor litt av et sjokk. Det var nemlig yngelet til Ancistrusen min og da stod jubelen i taket. Så nå er matmor kjempestolt! Hehehehe. Tenk at jeg skulle være så heldig å oppleve det.
<embed src="http://www.youtube.com/v/JBheKoPoqgA&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Dette er da en testvideo. Beklager bakgrunnstøyen.

<embed src="http://www.youtube.com/v/JBheKoPoqgA&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
<embed src="http://www.youtube.com/v/FkyKDo15XUk&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
<embed src="http://www.youtube.com/v/-QcQFpJdEiE&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Er det yngel det der i overflata? Jeg klarer ikke å se det så godt.
Fine videoer.
Skal se om jeg finner deg på YouTube, skal sniiiike der og se om du har flere..


Endringa; forresten, du hadde ikke gidda å legge inn linken til profilsida di på YouTube inn i tråden min? Hadde vært fint å ha den der.
Tusen takk for tilbakemeldinga. Jo, det er yngel i overflata der ja. Mange guppy yngel. Det er visst det eneste jeg får til med yngel, det og molly. Har sett et ancistrus yngel og da regner jeg med at det kanskje er flere der også. Ja, det kan jeg gjøre vet du.
Flott!
Jeg fant deg på YouTube! Men det vet du allerede.. flirer.

Her er min YouTube.
Masse rart innpå sida mi der.. ler
Jepp, det gjorde jeg. Jeg har subscribet deg også. Hehhehe. Kult det her.
Jepp, er kult.. *fnise fnise*
Jepp Marianne!

Jeg har prøvd i lengre tid å få tak i en butikk i Alta. Skulle så gjerne hatt noen Siamesiske algeetere, men uansett hvor mange ganger jeg ringer så er det ikke noen som tar telefonen. Det er utrolig irriterende.... Den andre butikken som også er i Alta sender ikke. Sukk.
Nei, det er vel ikke så lett å få dem til å sende noe. Dyrt må det jo bli også.
Kanskje du har noen bekjente som skal den veien som kan handle for deg. Eller så får dere ta dere en helgetur el noe.
Men bor ikke du i nærheten av Kirkenes, er det ikke dyrebutikk der?
Ja, jeg bor i nærheten av Kirkenes, men dem har ikke noe dyrebutikk her nei. Jeg tror jeg kanskje har løst problemet med å shoppe fra Alta. Det er en butikk som selger akvarier og mat til fisker og slikt og dem har et kar der med fisker i men de fiskene tilhører to stykk i klubben og er bare et utstillingskar...
Høres ut som du må reise på "fisketur" til østlandet i ferien, Merete? Hehe.
Du får satse på ferien da.
Eller som Mona skriver, ta deg en 'fisketur' sørover en eller annen plass. Legge opp ferien slik at du får kjøpe fisk og ta med hjem.
Ja, hehehehe, må nok belage meg på en fisketur! Hehehehe. Svish, plask, også var det å vente. hehehe.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap