Cowgirls akvarie hobby (side 13)

Ja, det var det jeg gjorde. Etter at ho var død så tok jeg å strøk ho over magen med et lett trykk og da kom det mange døde yngel og egg. Jeg håpa på at det ville hjelpe det å stryke ho over magen i håp om å bærge noen yngel men dem var døde alle sammen.
Tjohoo! Innom for å ønske deg en flott søndagskveld! Eller er vel natt snart, kanskje si god natt istedet da? Nattttaaa!!
Hehehehe, tusen hjertelig takk Marianne! God morgen foresten. Klem
Her kommer god natt og god morgen i samme slengen.. bare sånn at du ikke skal få sjansen til å komme meg i forkjøpet. Hehe
Oj, ja, det var ikke mye sjangs jeg hadde der gitt. Latterkrampe. Hm. Jeg kom på noe du ikke kom på. Ha, hehehehehe. Latterkrampe.
I dag tok jeg en titt i karet slik jeg alltid gjør hver eneste dag. Så fikk jeg øye på svampen som er montert på innsuget og den så noe deformert ut. Så jeg tok den ut og rengjorde den under springen. Den var full av dritt og lort for å si det på en veldig pen måte. Den var veldig tett. Etter å ha skylt den så monterte jeg den på igjen og alt ble så meget bedre. Ancistrusen elsker å sette seg på svampen å spise. Så lenge jeg ikke får yngel inn i den ytre pumpa så er jeg veldig fornøyd jeg. Da tar jeg heller den jobben med det å rengjøre den svampen.
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå! Nå er jeg så innmari glad! Jeg har nemlig fått i hus et lite kar. Så litersyken har for alvor ramma meg kan man vel si. Karet er på 28 liter. Fikk plass til det rett foran stor karet. Ok, litt mere innfo. Karet har en glassplate som man legger over karet slik at det blir et lokk av det. Som pumpe så bruker jeg Marina Corner Filter. Jeg har montert det i karet og kobla det til luftpumpa mi, men jeg får ikke rista av meg følelsen av at jeg har montert det litt feil. Jeg har jo montert det slik som bildet viser men, det fungerer liksom ikke helt slik jeg hadde håpa på. Når jeg får tid så skal jeg ta bilde av vidunderet. Under karet har jeg lagt ei stor isoporplate slik at det hele står stødig og jevnt. Oppi karet har jeg brukt sand, plassert ei rot og planta noen planter. Jeg har også putta en stor moseball oppi der. Den driver forøvrig å flyter rundt og rundt og spiller lur. Nå har jeg putta noen sandsnegler og tigersnegler oppi der. Dem er så utrolig flotte å se på de tigersneglene. Ellers så har jeg ikke noe varmekolbe oppi lillekaret. Har ikke noe ledig kontakt. Litersyken ja, den er ikke god å ha med å gjøre. Nå må jeg prøve å få solgt gullfiskebollen min.... Den er på en måte i veien nå. Det vil si, jeg har ikke noe plass å plassere den.... Sukk, skulle ønske jeg ikke måtte selge den.... Litersyken, er ikke så sikker på at jeg vil kureres for den gitt. Hihihihi....
Jeg legger ved noen bilder...

1. Jeg lurer på om jeg kan snike meg ut her....
2. Å nei! Matmor har oppdaga meg.
3: Det var da som ################
4. Vel, det kommer helt sikkert flere sjangser.
5. Hm, i will be back.... Hahahahahaha Sukk.
6. Matmor, du er ############ altså....
Heia jenta!

Stikker innom for å si hei og hallo.
Jeg har vært temmelig treg med å være inne her, men det har naturlige forklaringer. Men hilser på når jeg er her, du er såvisst ikke glemt, skjønner du.

Klemza.
Heisan, hvor fine billeder du har taget af sneglen som var på "tur"
Jeg lo så tårene trillede
Tillykke med dit nye akvarie
Hei Marianne! Tusen takk for titten. Det var koselig at du gjorde det. Jeg var litt bekymra da skjønner du. Jeg skal legge ut en video her litt seinere når jeg har fått lasta den ned. Klem

Hei Inge! Og tusen takk for det. Ja, den prøver seg støtt og stadig. Den har funnet ut at det er et hull der den kanskje kan skvise seg ut av karet og da bare må den prøve. Jeg skal legge ut en video av den så fort jeg har fått lasta den ned. Ja, jeg fikk også latterkrampe når jeg så den forsøkte seg. Klem
Her er da en liten videosnutt av min oppdagelses lystne snegle... <embed src="http://www.youtube.com/v/wzBeIeGJ1VQ&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>
Hei Merete, Du kan jo altid klippe et stykke svamp og sætte i, så sneglen ikke får lært tricket fra sig og du pludselig har små snegler rundt omkring i stuen!
Ja, jeg har vært inne på tanken og tror nok at det kan være lurt å gjøre det ja. I går skulle jeg bytte vann i lille karet og da holdt den på å falle utenfor. Latterkrampe. Jeg har visst en smart snegle jeg. Må nok tette de hullene før sneglen lærer de andre hvordan det gjøres. Latterkrampe.
Haha for ei tøff snegle! Det er vel ei hoe vel? Regner med det jeg. Det er jo de som prøver å komme seg lengst opp så de får lagt eggene sine.
Artig å se den 'på tur'.. ler.
Ja, den snegla der er tøff. Om det er en hun eller han vet jeg ærlig talt ikke. Men morsom er den i alle fall. Jeg har plugga igjen de to trekanta hullene med isopor. På den måten så sklir snegla bare over isoporen på jakt etter et annet hull. Men bare vent, snegla finner nok snart ut at det går ann å dytte vekk den isoporsaken.... hehehehehehe.
Sikkert ei hoe det der. Den vil nok opp for å legge egg, den gjør jo det over vann, så det er nok det den prøver på skal du se.

Oki doki, egentlig var jeg på tur i seng, men skulle bare titte innom AF først. Og måtte jo skrive noen ord når jeg først var her da, vet du.

Godnatt og godmorn!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap