Cowgirls akvarie hobby (side 14)

Tusen takk for titten. Ja, det er ei ho. Dissa guttesneglene har vært på ho i hele går og i hele dag uten at det har skjedd noe. Jeg har også tappa ned litt i karet slik at det er 2-3 cm med klarering slik at ho har litt å gå på. Kan ikke tappe ut noe mer. Tusen takk enda en gang for titten.

Ellers så har det skjedd saker og ting i karet. Jeg så for et par dager siden tre rosa egg i karet og funderte fælt på hva slags fisk som hadde lagt de. Fiskene var kjapt bort på og spiste dem. Så skulle jeg bytte vann i karet i går å da så jeg jo hvor de eggene kom i fra. Det er kjempe eplesneglene som har lagt egg. Jeg hadde dem et halvt døgn i storkaret før jeg plasserte dem i lillekaret igjen og imellomtia hadde dem plassert eggene der. Flinke snegler. Hehehehe.
Svømmer innom tråden din for å ønske deg en fin-fin søndag.

Klemza.
Tusen takk Marianne! Ha en fin søndag du også.
Heisa, tænkte på om isopor måske bliver for lufttæt for karret? Vet det ikke men bare en tanke. Vel ment uten at vite hva jeg snakker om hehehe
Ha det godt
Jo, jeg var også inne på tanken. I skrivende stund så har jeg fjerna de da dem var mer i veien en til nytte. Tusen takk for omtanken.
Jeg flytta på bordet som lillekaret står på og flytta det tilbake igjen og fikk meg en overraskelse. For på gulvet under bordet lå det en snegle.... Den putta jeg tilbake igjen. Så på kvelden putter jeg isoporbiter for å tette hullene i toppglasset og fjerner de igjen på morgenen. Dem har tydeligvis lært.... Så har jeg skaffa meg 3 nye ancistruser. Den ene av de er svart med gule prikker. Fin fisk. Ja, skal ikke ha flere fisk oppi der nå. Nå er jeg fornøyd....
hei kjøpte 10stk sandsnegler av deg for en liten tid tilbake. så har jeg satt opp et 115l akvarie til så lurer på om det er mulig og få kjøpe 10stk til hvis du har? bare send med betalings info.

Anders_86_@hotmail.com
Ja, du skal få kjøpe så mange du vil ha. Har sendt deg mail.
I dag fikk jeg sneglene jeg har kjøpt og det er liv i nesten alle. Fikk også tak i sånne sulawesis snegler og de har enda ikke kommet ut av skallet sitt og nå er jeg ganske bra fortvila i og med at de var de fineste. Det er typisk at de fineste ikke har kommet ut av skallet sitt. Vet ikke noe annet råd enn å la dem være i lillekaret og avvente situasjonen. Ja, jeg vet at jeg ikke skal putte dem rett i karet, gjorde ikke heller. Etter noen timer i et lokk av isopor så var vannet veldig kaldt og valgte derfor å putte dem rett i lillekaret. Så langt ser det utrolig mørkt ut.
synd med døde snegler a. var jo knall fin den derre sulawesis sneglen. må begynne og titte litt på forskjellig snegler selv tror jeg.
Ja, i går kveld fikk jeg greie på det at det tar litt tid før dem kommer seg ut av skallet. Så da er det fremdeles håp i hengende snøre, selv om jeg ikke helt tørr å håpe. Ja, dem er utrolig fine. Jeg fikk tak i de som har knall svart skall... Jeg venter i spenning og håper i det lengste at dem skal være i live.
Du må ha hver enkel op til næsen din, da vet du med sikkerhet om den er død eller hva´ De stinker noget så forfærdelige. Har du gummi handsker eller sådanne tynde plastik fra hårfargning, så tag dem på, lugten af døde suller er næsten ikke til at vaske af igen. Ellers brug kaffegrums det er også godt at "vaske" henderne i bagefter. Pew. Første gangen jeg fik tag i en død, da stank mine hænder resten af aftenen bvadr. Værrer end eplesneglene.
Ja, det lukter ikke av de. Så jeg vet ikke jeg...
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, det her er utrolig trist. Jeg skal aldri mer kjøpe mine favoritt snegler... Sulawesis sneglene mine er døde. Og jeg som nettopp hadde kjøpt de. Nei, jeg skal aldri mer kjøpe favoritt sneglene mine. Dem dør jo så fort dem har kommet frem. Det er kanskje ikke noe rart med tanke på hvordan posten behandler posten. Dem har ikke noe respekt for innholdet i posten i det hele tatt. Jeg vil ikke og kommer ikke til å kreve nye av personen jeg kjøpte de av for det er ikke personens feil i det hele tatt. Det er posten som har skylda i dette. Posten lemper posten oppi burene som om det skulle vært søppel... Jeg er så sint, fordi det er så innmari unødvendig å behandle post sånn der. Nei, jeg skal aldri mer kjøpe favoritt sneglene mine. Jeg har rett og slett ikke råd til sånne tap. Sukk. Man blir også så utrolig lei seg når man ser sånne flotte snegler dø i postgangen...
Kall meg hva du vil men jeg er enda lei meg over å ha missta så flotte snegler. Sulawesis sneglene er så kjemefine og favoritt sneglene mine. Jeg har 2 av dem nå og det er alt jeg har av dem. Sukk.... Ja, ja, det er bare å rette seg opp i ryggen og komme seg videre.

I dag så fikk jeg øye på et rekeyngel i lillekaret. Jeg ble altså så kjempeglad. Det har jeg nemlig ikke fått til å storkaret. Oppi lillekaret har jeg også 7 bitte små yngel. Dem skal få være oppi der til dem har kommet seg over krisestadiet. Jeg duller bra mye med fiskene, sneglene og rekene mine, men det er fordi jeg er glad i dem. Jeg duller ikke i den forstand at jeg har hendene oppi karene, nei, jeg holder et godt øye med dem og er det noe så retter jeg på det så godt jeg kan. Jeg så foresten et lite ancistusyngel suse forbi frontglasset i dag. Du kan tro at fiskene er på ynglet med en gang i håp om at det er spisende, men yngelet har turboen i orden og kommer seg i sikkerhet.

Ja, så var det plantene da.... Vel, jeg hadde flyteplanter for bare noen dager siden og borte ble dem. Ellers så ser det ganske så tynt ut i karet med planter. Hm, jo, jeg vet nok hvem synderen er ja. Har jo kjempe eplesnegler og dem spiser opp alle plantene dem enten dem får nok mat eller ikke. I mitt kar duger tydeligvis bare akvarieplanter. Hehehehehe. Så hvis noen har formange og erger seg over at dem ikke blir kvitt nok akvarieplanter så er jeg gjerne søppelbøtte jeg... Hihihi.

Mine kjære eplesnegler av den plantespisende typen, tar tak i flyteplantene og drar dem med seg ned på bunnen. Og da er det en av to ting som skjer. Enten så slipper dem flyteplanta, eller dem spiser den opp! Jeg har sett det der mange ganger og får fullstendig latterkrampe hver gang. Ellers så deler jeg av min sandsnegle overflod. Selger sandsnegler for 1 krone stykk.
Når du bytter vann i akvariene dine, tar du vann kun fra kaldtvannskrana, eller sper du ut det nye vannet med vann fra varmtvannskranen også for å få det lunkent nok? Vann fra varmtvannsberedere kan ta kål på snegler (og reker), da virvelløse dyr som som dem er veldig vare for slike forurensninger av metaller osv i vannet. På bunnen av en varmtvannsbereder er det forferdelig usunne forhold, og vannet fra en slik er ikke bra.
Hei Mona! Koselig at du stakk innom tråden min. Jeg bruker bare kaldt vann som jeg har hatt stående i vannkannistre. Du vet sånne 10 liters kannistre du oppbevarer vann i? Jeg har 5 sånne 10 litere også har jeg et 5 liters. I de fyller jeg med iskaldt vann noen dager i forveien slik at det skal være fin temp på vannet. Jeg har glupske fisker som spiser rekeyngel.
Jeg har også haft veldig uflaks med sullerne mine, og det er smadder irriterende.
Jeg forstår dig godt, billige er de jo heller ikke.
Takk og pris så er jeg ikke alene om det her. Ja, dem er dyre og da er det ekstra grusomt å misste de.
hvor fikk du taki de Sulawesis sneglene a? eneste de har på butikken nedi her er guleeplesnegler!
Tilfeldig bekjentskap
© Pål R
Reklame for plussmedlemskap