Cowgirls akvarie hobby (side 15)

Jeg fikk kjøpt noen av ei venninde av meg. Dem er døde alle sammen. Dem er veldig vanskelige å få tak i, men jeg kjenner ei anna ei som også selger de. Jeg skal se om ikke jeg får tak i annonsa hennes så du får se.
tusen takk for den linken blir nok en bestilling der om ikke så lenge gitt
I dag fikk jeg solgt gullfiskebollen. Det er veldig fint at andre kan ha nytte av det en ikke trenger selv. Jeg skulle også liksom selge noen ancistrusyngel men jeg får ikke kontakt med kjøper... Sukk. Jeg har venta i hele dag på kjøper. Jeg tror nok at jeg snart må putte de tilbake igjen i storkaret. Dem er i en brødpose med vann. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle si ifra når jeg hadde fanga de ynglene, så det gjorde jeg. Men har ikke hørt et kvidder fra kjøper. Sukk.
kjedelig med folk som ikke holder avtaler gitt, de kan hvertfall si fra hvis de har ombestemt seg, så slipper selger alt styret med fangst og slik av fiskene.
Ja, jeg er rimelig forbanna på kjøper for å si det på en pen måte. Jeg har prøvd å få tak i kjøper i hele dag uten å lykkes. Han kunne i allefall ha sakt i fra hvis han ikke fikk henta de i dag. De stakkars ynglene var så skremte etter å ha tilbrakt mange timer i en brødpose at dem var nesten helt fargeløse. Så jeg tok å slapp dem opp i storkaret igjen. Nå håper jeg at dem overlever den opplevelsen. Nei, neste gang noen skal kjøpe fisk av meg så skal jeg ikke ta opp fisken før dem har kommet. Ancistrus eller ikke, jeg har ikke tenkt å utsette fiskene mine for slikt en gang til.

Jeg har gjordt reint i begge karene. Jeg slamsuger ikke bunnen, bare bytter vann. Jeg har hørt at man ikke skal reingjøre i bunnen for ofte. At det skal være litt ting og tang der. I allefall så fikk jeg bytta vann i karene i dag. Og jeg oppdaga fire nye yngler. Tre av dem fikk jeg over i lillekaret men det fjerde fikk jeg ikke tak i. Men skal holde et lite øye med det i håp om at jeg får tak i det. Jeg er så glad for at jeg fikk solgt gullfiskebollen i dag. Det er så godt å vite at andre har nytte av fult bruktbare ting som ellers ville ha ligget og støvet ned.
Da har jeg solgt 8 ancistrus yngel, 6 gule eplesnegler, 20 sandsnegler og 5 guppy eller platy yngel. Så det endte godt.

Også når jeg så i lillekaret i dag så fikk jeg en hyggelig overraskelse, for rekene mine har fått baby reker! Gjett om matmor ble glad da. Hehehe. Så har jeg fått tatt bilde av den ene baby snegla som er en krysning mellom gul eplesnegle og kjempe eplesnegle... Interesant fargekombinasjon...
Da har matmor vært å handla...
bra det endte godt da er den misnste snegla som er kombinasjon? bra kombinasjon det da
Ja, det er den lille snegla du ser på glasset midt i bildet omtrent. Jeg syns også at det ble kule fargekombinasjoner.
ikke værst da så jeg riktig
Da var det på tide å skrive litt her igjen. Jeg fikk planter i dag og hadde det da bestillt 2 sorter planter. Den ene så veldig fin ut, men den andre så bare ut som en eneste grønn suppe som ikke lukta så bra av. Det ble ikke noe bedre da jeg sa til vedkommende at den ene planta var bare grønn suppe. Fikk bare en beklagelse og ikke noe ny plante... Når det er slik det skal være så tørr ikke jeg å handle mere hos vedkommende... Jeg fikk jo også greie på at vedkommende hadde sendt mange planter og at jeg var den første som klagde... Så det var bittert å ha missta de pengene, for det var penger rett ut av vinduet. Penger som jeg har veldig lite av. Så da ble jeg lei meg og frustrert. Men jeg handler ikke noe mere fra vedkommende...

Ellers så har jeg oppdaga mange flotte rekeyngel i lillekaret.
I dag fikk jeg en veldig ubehagelig mail. Jeg ble kjæfta på og skjelt ut. Så jeg fikk passet påskrevet i dag. Men jeg regner med at når man er så dum å sier hva man mener og klager så blir det slik. Vedkommende er sint på meg fordi jeg skrev hva som hadde skjedd i annonsa til vedkommende. Ja, ja, jeg får bare holde kjeften min godt igjen heretter.
Her er den planta jeg prata på. Det er bare en eneste stor grønn suppe. Beklager så mye den dårlige bildekvaliteten, men kamera mitt er fritt for strøm og jeg måtte bruke mobilen... Det til venstre i bildet oppi boksen er bomull...
er synd at folk er så userriøse. takk og pris har alle jeg har kjøpt av levert bra varer. artig med reke yngel da går disse i eget akvarie eller kan de gå sammen med fisk?
Ja, det er kjipt at folk er useriøse. Jo, de rekene går i eget kar. Rekeynglene blir spist av fisk, men voksne reker kan gå i lag med små fisk.
I dag oppdaga jeg 2 nye yngler. Med nærmere ettersyn så oppdaga jeg det at dem er grå og ikke svart. Så da er det nok guppy yngel tror jeg. Jeg har nå alle de minste ynglene i lillekaret. Har 3 molly/platy yngel i lillekaret og dem har egentlig kommet over krisestadiet men jeg lar dem være der litt til. Så fikk jeg tak i reka som var helt aleine i storkaret. Nå går den sammen med noen voksne reker og en haug med små skjønne rekeunger. Dem er nå så fin... Skulle ønske jeg hadde råd til litt mer fansye snegler men velger heller å nøye meg med de jeg har. Så er jeg igjen på jakt etter akvarieplanter. Jeg kommer til å være veldig nøye med hvem jeg bestiller ting av fra nå av. Ellers så har det ikke skjedd så mye nytt. Jeg har halvert matdosen i forautomaten. Stilte den litt ned slik at halve mengden av det jeg ga dem kommer ut. Jeg studerte fiskene mine grundig og hadde det i bakhue som Mona sa at jeg antagelig var litt for raus med maten og det må jeg ærlig innrømme at jo jeg er nok det. Så nå har jeg sørga for at dem ikke får like mye som før. Dem kommer bort til glasset med en gang jeg kommer dit og tigger etter mat, men dem vet at dem får bare en gang om dagen. Hehehe, dem er nå så skjønne... Jeg angrer ikke et sekund på at jeg skaffa meg den hobbyen. Her om dagen oppdaga jeg en eggklase på ei plante helt igjennomsiktig... Lurer på om marissa posthornsneglene har lagt egg jeg.... Jeg tror faktisk det, hvis ikke det er pestsnegla da... hm... Det blir spennende å se hva som dukker opp i lillekaret. For det er i lillekaret den eggklasen er og der går også de marissa posthornsneglene... ÅÅÅÅ! Det her blir spennende. Ja, jeg skal sladre så fort jeg vet noe mer...

Bilde 1: Skal vi se... Matmor er ikke her nei...
Bilde 2: Hm... Lurer på om jeg kan skvise meg ut av det karet her jeg...
Bilde 3: Nei, å fy fillern. Der var jo matmor jo! Nei! Å! #¤%&¤#%¤&¤¤##
I dag fikk jeg planter i posten som jeg hadde bestillt og dem var altså så fine. Så nå er både fiskene, sneglene og matmor fornøyd. Også får jeg en ladning til med planter om noen dager. Nå begynner det å bli så grønt og fint i karet mitt igjen. Det så så nakent ut. Jeg så et veldig fargerikt yngel i karet i dag men det var snar med å gjemme seg og da tror ikke jeg at jeg skal prøve å få tak i det.
Nå er det ei god stund siden jeg skrev her så da må jeg skrive litt igjen. Siden sist så har jeg flyttet alle ynglene tilbake til storkaret. Så i lillekaret går det nå bare noen få posthornsnegler og rekene. Tenkte at rekene skulle få et kar for seg selv da rekeynglene fort blir mat for fiskene, noe matmor ikke liker. I storkaret har jeg fått planta masse i dag. Fikk tak i kjempefine planter, så nå er det grønt i karet og ganske så fullt. Men det gjør ingen ting for det er noen snegler som har tatt på seg "klippe" og "trimme" jobben. Jeg fikk tatt et par bilder av storkaret.
Tilfeldig bekjentskap
© Frøydis Asp Ormåsen
Reklame for plussmedlemskap