Cowgirls akvarie hobby (side 9)

Ikke langt til Nikel da, kan en kjøpe fisk der?
Sikkert ikke så enkelt?
Ikke langt til Nikel nei, men det blir alt for tungvint. Da tar jeg meg heller en kjøretur til sommeren til Alta eller noe sånt. Men takk for ideen. Den var ikke dum den nei. Jeg vet faktisk ikke om det er fiskebutikk der, men den byen er så forurensa at jeg ville ikke ha kjøpt fisk der alikevel.
I dag fikk jeg oksygenpiller og mallehula. Så nå er både matmor og fiskene fornøyde. Takk og pris. Men jeg er temmelig sikker på at når matmor trur at ho kan slappe av så skjer det et eller annet i karet som trenger innspeksjon... Det slår aldri feil det. Dem vet nøyaktig hvordan dem skal snurre matmor rundt lillefingeren... hehehehe. Jeg så faktisk et bitte lite nyfødt yngel i går og da ble jeg kjempeglad. helt rosa og så nusselig... hehehe. Det var nesten så matmor fikk tårer i øynene av takknemlighet...
Hei og sjallabais!

Hvordan går det her inne med de nye fiskene? Håper alt går bare supert.

Ønsker deg ei kjempeflott ny uke.
Besøk gjerne tråden min også hvis du har lyst.
Hallo Marianne!
Jo det går bare bra med nyfiskene. Jeg skal stikke innom tråden din vet du. Må få med meg hva som skjer her inne. Ha en kjempefin uke du også.
Klem
Woohoo, hyggelig at du var innom tråden min.
Heheheh, bare koselig det.
Da er det kanskje håp i hengende snøret. Fikk snakka med corydoras fyren og han sa at han ikke hadde fått kommet så langt at han fikk fisket opp de fiskene. Man blir utålmodig når det går 14 dager siden man ble fortalt at man skulle få fisker. Ja, ja, det er ikke noe å gjøre med det i grunnen. Det er så kjempefint at noen faktisk kan gi bort fisker... Jeg ble stum når han sa at jeg skulle få dem. Stum av takknemlighet...

Nå har jeg fått tak i ei større pumpe til karet mitt og da har jeg kunne ha kobla ut den innvendige pumpa. Oppdaga jo det da at strømmen ble i litt for kjappeste laget. Så mange av fiskene var anpustne. Så nå har matmor vært snill jente og kjøpt større pumpe. Ei pumpe er bedre å holde styr på enn to eller tre. Eller er det nå det da. Allerhelst skulle jeg hatt en reol med akvarier med automatisk tappe og fylle på vann system. Å drømme drømme drømme drømme... Hihihihi

Så en annen nyhet og det er at fra nå av så kommer jeg til å fortsette å blogge på nettakvariet.no men, hvis noen vil at jeg skal fortsette å blogge her så er ikke det umulig å gjøre. Bare gi meg et hint så gjør jeg det. Jeg har allerede en profil inne på nettakvariet.no og går under kallenavnet Cowgirl...

Sånn. Da har jeg prata meg ferdig for i dag. hehehe
Så fint at du får de coryene likevel! Hipp hurra! Så artig!
Men må jo si at han kunne vel ha gitt deg beskjed. Hadde han ikke tid den dagen dere hadde avtalt, så burde han jo sagt ifra vel.
Men uansett - nu får du dem jo likevel, og bra er det. 'Den som venter på noe godt.. osv osv..'

Syns du skal fortsette å blogge her. Kan ikke bare forlate oss liksom..
Ja, det var og er enda hvis og kanskje når det gjelder levering så det er ganske så ustabilt. Slapp av, skal fortsette å blogge her vet du. Ja, det er sant. Den som venter på noe godt venter aldri forgjeves...
Shit, jeg trodde det var avgjort at du skulle få dem likevel. Så teit altså. Håper det ordner seg til slutt.
Ja, jeg begynner å bli ganske utålmodig av meg. Det er alltid hvis og kanskje, det er aldri, ja du får dem da og da. Det er alltid hvis og kanskje. Jeg er ganske tålmodig av meg men dette går meg på nervene... Sukk. Jeg har ikke så mye jeg skulle ha sakt da, når det er andre sine fisker. Jeg håper og håper men håpet har forsvunnet...
Det som jeg opplevde og stadig opplever er at enkelte i klubben her oppe forteller meg at jeg må ikke styre så mye med karet for da kan jeg gå lei etter et år og kvitte meg med hele greia. Saken er jo den at jeg elsker hobbyen min og duller med kjæledyrene mine, men ikke for mye da. Det er jo ikke bra det heller, men med måte. Så slår det aldri feil da at dem blir syk av og til og da trenger man hjelp fra klubben, noe som ikke er gjordt i en håndvending. De andre i klubben får hjelp med en gang mens jeg på en måte ikke blir lytta til. Vel, jeg vet jo at man ikke skal styre så mye med karet og jeg gjør egentlig ikke det heller. Det jeg har vært mye plaga med er jo at jeg har ikke fått så god kvalitet på fisken jeg har kjøpt og det er langt til nærmeste dyrebutikk så man får ikke sett om dem er friske eller ikke når man kjøper de og da kan man få seg noen overraskelser. Jeg liker å se fisken jeg skal kjøpe, liker å se reka eller snegla jeg kjøper, enten på bilder eller at jeg er der fysisk selv. På den måten så har jeg bedre kontroll på det at jeg ikke kjøper katta i sekken for å si det sånn.

Nå har jeg skaffa meg en gullfiskbolle på ca. 18 liter og den har jeg alle de minste ynglene. Håpet mitt er jo da at dem skal kunne få vokse seg større slik at dem kommer over krisestadiet slik at dem ikke blir spist opp av foreldre og co... Dem har egen liten pumpe. Jeg bruker den grønne pumpa som jeg hadde inne i karet. Jeg tok bare av to av delene slik at jeg fikk pumpa nedi og slikt.
Æsj, det er jo dobbelt frustrerende jo, å være medlem i en akva-klubb og ikke få hjelp når man ringer og ber om det! Hvis det ikke er sååå langt å kjøre til deg så kan det vel ikke være noe problem å stikke nesa innom deg vel?!

Pass godt på den bollen din. De rommer ikke så mye vann, så det er ikke så lett å holde god vannkvalitet der, selv med pumpe. Det der har jeg prøvd selv.. og må si jeg nesten var glad da mannen min var uheldig å knuste den.. hehe.. kjøpte et lite 26-liters istedet som yngelkar. Ikke mye vann det heller, men litt lettere enn bollen iallefall. *Gliiiize*
Ja, det er det. Ikke noe morro for å si det sånn. Dem i klubben bor bare noen minutter unna.

Ja, den passer jeg godt på. Husker hvordan det gikk med 60 literen, så det er jeg obs på, men tusen takk for at du sa ifra.
Det høres trasig ut, Merete, ikke artig nei.
Jeg savner virkelig noen her med interesse for akvarier, er ingen jeg kjenner som har den interessen. Litt kjedelig.

Men går det greit ellers med fiskene dine??
Ja, det går så fint så. Fiskene spiser og stormer bort til matautomaten hver gang matmor kommer hjem fra jobb. Hehehehe. Også har jeg en kjempenyhet. Jeg fikk de fiskene i dag. Det er ikke så lenge siden jeg henta de. Var supernervøs for at dem skulle fryse ihjel for det er 20 kuldegrader ute, men han hadde vært veldig flink å holdt dem varm også kjørte jeg bort til bilen hans slik at dem kom seg fort inn og ut av bilene. Jeg hadde med meg en sånn isoporeske og den er jeg glad for at jeg tok vare på... Nå må jeg bare si det her: jippi daba duuuuuuuuuuuu! hehehehe, jeg er så innmari glad.... Fiskene ser friske og fine ut. Når jeg kom hjem med de så tok jeg dem opp av isboksen med en liten håv og holdt håven under vann med fisken i til jeg skulle putte dem i karet. Så svømte dem selv ut av håven. To av dem var ganske så forvirra og lurte fælt på hva i alle dager som foregikk, så dem var snar med å svømme å hjemme seg. Så jeg sitter her med det kjempebrede smilet og er så takknemlig. Klarer ikke å slutte å smile. Nå skal jeg prøve å finne ut av hva slags corydoras det er, men det kommer etterhvert. Når dem har roa seg og tørr å komme frem igjen så skal jeg prøve å få tatt et bilde av fiskene.
I i går var det bytte vann i karene dagen... Først tok jeg storkaret da det var gjordt kom turen til gullfiskbollen min og da fikk jeg litt av en overraskelse. På krakken bollen er på lå nemlig ei lilla snegle... Død selvfølgelig, så jeg tenkte for meg selv at den hadde funnet glassbollen for kjedelig og vandret ut av den i rein protest. Det var både komisk og trist på samme tid. Som jeg skrev tidligere så fikk jeg endelig de corydorasene og storkoser meg med å se på dem der dem er på evig jakt etter godsaker... Morsomme fisker. Drømmen min er å få tak i de grønne godterifarga corydorasene. Dem er altså så råflotte å se på men dem blir nok alt for dyre for meg.... Men det er lov å drømme. Jeg har fått samlet nesten alle ynglene oppi bollen og angrer ikke på at jeg gjorde det. Kanskje jeg får redda så mange som mulig av dem, for fisker vokser ikke på trær her oppe... Hadde en plan om at når jeg begynte å få for mange fisk så gikk det jo ann å selge noen eller bytte med noen. Man vet aldri.
Gratulerer med nye fisker, Merete! Så artig at du endelig har fått dem. Ikke rart at du går rundt med et bredt glis!
Tusen takk. I går fikk jeg en palettciklide og det er en han. Til nå har det ikke lykkes meg å få tak i en hun til han. Han er en smule eplekjekk mot de andre fiskene i karet og lurer på om ikke jeg har gjordt noe dumt nå. I allefall så syns jeg at det er en fin fisk, selv om den er krigersk ovenfor de andre fiskene.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap