Størrelse på akvarium

Jeg var å kikket på et red sea 250l saltvannsakvarium her om dagen. Syntes designet var stilig og målene passet perfekt inn på den tiltenkte plassen i stua. Men jeg vil ikke ha et saltvannsakvarium - ennå. Er det noen som vet om noen akvariemerker som produserer ca 250 liters akvarium for ferskvann, som ikke er mer enn 105 cm langt? Jeg kunne selvfølgelig brukt red sea 250, men det går bort så mye ekstra innebygget plass til pumper og filter som er beregnet på saltvann, og derfor frister ikke dette. målene på red sea er 96 - 55 - 66,5.

mvh Frode
Gå inn på webzoo sine sider å sjekk målene på karene der. Aquamanias har også mål oppgitt på sine akvarier.
De fleste 250 l er 100 cm x 50 x 50 det er et vanlig mål på ferskvannskarr på 250 l.
takker for svar. Har ikke klart å funnet kar med 100x50x50. Så nøyde meg med et 180 L i første omgang. Så da ble det 100x40x50. Så får vi se hvor lenge litersyken holder seg unna denne gangen...
Skal kjøpe et ca 300l kar.
Jeg vurderer å kjøpe et Juwel vision 260L. Er det en bra pumpe som følger med juwel akvariene eller hadde det vert best å byttet den ut med et utvendig filter?
Jeg vurderer også et 300L akvarie med buet front. Da følger det ikke med noe filter. Tror dere da det er nåkk med en Tetratec ex 1200 ?

Eller har dere noen andre forslag? Linker?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap