Carbo plus bruksanvisning?

Hei

Har kjøpt en brukt Carbo Plus, uten bruksanvisning. Og jeg finner bare den tyske utgaven på nett. Siden tysken min er litt rusten.... noen som kan hjelpe med en engelsk?

http://www.hagenservice.de/site/productInnovationsDetail/nutrafin_co2/nutrafin_co2_carboplus?setLanguage=en_EN

Evt. gi meg den korte versjonen?

Et co2 spørsmål: Skal den stå av når lyset er av?

Dette er sikkert ikke svaret du ønsker, men konsensus på diverse fora er at dette systemet er omtrent ubrukelig.

Vil anbefale deg heller å prøve en DIY løsning med gjærsats eller gjøre det skikkelig med trykkflaske.
Nei, det var jo ikke lykken å høre. Men nå ligger det når her, så jeg får gi det en sjanse... Så får vi se om det har noen effekt.

Fikk en oversettelse av manualen, så jeg tror jeg får den til å virke med tiden.

Takk for hjelpen uansett
En liten advarsel bare. De platene man skal montere inn i dem, selve "carboen", må aldri brukes om igjen hvis man først har tatt ut en plate og latt den tørke. Da kan man ikke bruke dem samme om igjen, men må ta en ny.
Jeg hadde en sånn for noen år siden, og det er den advarselen i bruksanvisningen jeg husker best. Kan ikke helt huske hva det var som ville skje, men den ville gi fra seg noe som er farlig for fisker (dødelig).

Nå ble det aldri til at jeg brukte den greia, eller i så fall var det temmelig kort og resultatløst, den gikk i søpla.
Jepp, har fått med meg det om brukte plater. Men har fortsatt tenkt å teste den. Synd å bare la den ligge.

Takk for tipsene alle sammen!
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap