Weekendfór eller fórautomat?

Ser at webzoo har et weekendfór.

Hva burde man gå for om man er borte noen dager? Weekendfór eller en fórautomat?

Hvor setter man en fórautomat på en topp? Juwelkarret mitt har en egen luke som passer til juwels fóautomater, men hvordan sette på eheims fórautomat f.eks, på en topp uten egen luke til dette?
Tja, svaret er vel ikke bruk noe av dette såkalte feriefôret, men eventuelt en fôr automat. Akvastabil har ikke laget en plass til fôrautomat, dessverre.
hvor lenge er du borte og hvilken fisk er det snakk om?
de klarer seg fint uten mat noen dager.
akvafanist
hvor lenge er du borte og hvilken fisk er det snakk om? de klarer seg fint uten mat [I]noen dager[/I].

Og uker Det er er så fint med en pause fra mating er at de blir helt ville på mat senere!
Dette stemmer vel ikke helt, Mathias. Noen fisker kan gå lenge uten mat, men dette er ikke noe som bør anbefales slik uten videre. Selv om noen fisk kan leve lenge uten mat, slik som de fleste dyr er vel det ikke å anbefale.

Det at fisk kan leve lenge i et akvarium uten mat, og at dette til og med skal være bra for fisken er nok en myte som ikke bør spres ukritisk uten at det stilles mange forbehold med denne påstanden.

Enig med Nils. Men kan også sies at mine akvarier klare seg fint 3 uker. MEN det er ordna forhold som må til før du gjør noe sånt, godt mata fisk, rene vannverdier og ei pumpe som funker i ca 5 uker

Har bra erfaring med tetra min weekend for. Men jeg bruker det kun hvis jeg ikke er borte mer en 1 uke. Hvis ikke forer jeg godt på kvelden før jeg reiser, så forer jeg litt rett før jeg reiser. Men er jeg bortseist ca 2-3 uker, bruker jeg det. Men ver obs på at du ikke forer mer en maks doseringen pr. antall fisk som står på pakken, heller litt mindre. Det blir litt sjønn, siden det ikke står noe om størrelsen på fiskene.

Jeg har hørt at somme mener det er noe fryktelige greier som bare blåser seg opp og mugner. Men det har jeg aldri opplevd. Har faktisk aldri sett forrester eller mug i karene når jeg har kommet hjem. Ikke har fiskene vert på slankekur heller. Nå vet ikke jeg om de som har funnet mugne oppblåste forstics har fulgt den anbefalte doseringene som står bakpå pakken, eller har foret for å vere sikker.

Etter min erfaring, så kan det anbefales

Om jeg er borte i mer enn noen dager, så vil jeg ha noen til å se etter akvariet, og dermed også noe som kan fóre

Men om jeg skulle være borte i en helg, tenkte jeg å ha en løsning.

Disse fórautomatene, hvordan gjør man det for at de skal kunne brukes? felles de inn i toppen?
Plussmedlem
julnil
Men om jeg skulle være borte i en helg, tenkte jeg å ha en løsning.

Den beste løsningen er at fisken klarer seg uten mat lørdag og søndag
Det tar de ikke skade av.
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap