Hjelp, pimelodus pictus med egg

Jeg har et par Pimelodus pictus som faktisk har lekt to ganger, en med en gang jeg fikk de og nå for en stund siden. Plutselig så jeg i dag at hunnen er sprekk ferdig med egg. Etter en del søk ser jeg at dette ikke er helt vanlig å få yngel på de, derfor er der heller ikke mye om hvordan man skal gjøre. Jeg har dessverre ikke et ekstra akvarium og ta de opp i, så jeg regner med at yngelen får kort levetid

Har noen av dere fått yngel på denne ?

Ser at jeg må få skaffet meg et ekstra akvarium til slike happeninger , men jeg drømte jo ikke om at de skulle finne på å yngle i fangenskap.
Fisken ser da på langt nær utvokst ut? Kan se ut som forstoppelse, eller at fisken har spist mye?
Den er 10 cm, den har ikke fått for mye mat, tvert om har de vel fått mindre mat denne uken enn de pleier.

Forstoppelse, hva gjør man da ?



Ta det med ro RLD. Det er 99% sikkert ikke forstoppelse, tvilsomt det skal oppstå forstoppelse på to hunner samtidig. For det som må vere hoa mi. Men den som må vere hannen ser nesten ut til å vere på slanker'n. Denn er dessuten mye mindre enn hunnen. Og i det siste har jeg sett heftige omganger med lek!

Syest å huske, at vi diskuterte om dette en gang tidligere RLD.

Og når jeg tenker meg om, var hoa mi god å feit da og, i forhold til hannen. Men ikke fult så feit som denne gangen.

Ble tydeligvis ikke yngel på de da heller.. Men jeg såg tendenser til å passe egg som låg i sanden. Meina å huske at det var hannens oppgave å passe eggene og vifte friskt vann over dem.


Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap