For ca 3 uker siden fikk jeg meg 12 kirsebærreker. De var friske og fine og ser ut til å trives, selv om jeg aldri ser mer enn 5 av dem på en gang.
Det som er problemet er at jeg har sett to av amanorekene mine bli hvit-gule innvendig. Jeg kan ikke på død og liv huske om det begynte å skje før eller etter at kirsebærrekene kom. De begynner å dra litt på alderen, og jeg hadde en som ble hvit inni og døde rett etter jul i år, så jeg tenkte at de kanskje bare begynner å bli gamle. Men nå når jeg mater med agurk ser jeg en liten kirsbærreke som er kritthvit inni. Hva er det som skjer? Er det den fryktede porselenssyken, eller kan det være at de blir hvite av andre grunner som stoffer i vannet eller svakhet?
Takker på forhånd for svar.
(PS: Jeg vil ikke prøve meg på å fange de utsatte rekene, for da må jeg ta ut absolutt alt i akvariet (masse masse planter og en svær rot) og vil da risikere stressnivået til de andre beboerne, og i noen tilfeller livet siden det å ta ut rota er kinkig og jeg kan risikere å knuse noen snegler)