Sultne neontetra

eh..
Har prøvd å begrense foringen av neontetraene. Var litt for ivrig med maten i starten. Nå er de fine og sultne når jeg gir de mat.

Jeg ville også skulle gi en veggistablett til Ancistrusen (Steinar) i dag. Tenkte det kunne være lurt å gi neontetraene mat først så det fikk de.

Et halvt minutt etter at jeg slippte nedi tabletten (på et litt bortgjemt sted Ancistrusen pleier å sitte) var det fullstendig matauk der nede. Tetraene spiste rubb og rake av maten til stakkars Ancistrusen.
Nå går de "gode" og runde i magen og jeg har fortsatt en sulten Ancistrus...

Vanlig? Kan jeg gjøre noe annerledes?
Ancistrusen går det vel bra med. Finner seg vel en stein å sutte på... Pleier å slippe ned ei grønnsaksflis i ny og ne også.
Hei!

Mine ancistruser er mest aktive om kvelden og natta, så jeg venter til lyset er slukket i akvariet før jeg slipper ned fòrtablettene. Da ser det ut som om de får ligge i fred lengre; og her ser ut til at ancistrusene får spist dem. Jeg har også prøvd å mate mens lyset er på, men da er nettetraene glupske gitt, og farer rundt i akvariet med fòrtabletter i munnen. Morsomt å se på, men vitsen med tablettene blir jo borte.
Jeg sliter med snegleinvasjon, mest sandsnegler, men også eple, når jeg putter oppi tabletter til ancistrusen jeg. Reker og snegler flokker seg i stoooore mengder .
kult. Jeg vil også ha... Har "plantet" sandsnegler. Håper på en flittig arbeidsgjeng...
Omicron
Hei! :) Mine ancistruser er mest aktive om kvelden og natta, så jeg venter til lyset er slukket i akvariet før jeg slipper ned fòrtablettene. Da ser det ut som om de får ligge i fred lengre; og her ser ut til at ancistrusene får spist dem. Jeg har også prøvd å mate mens lyset er på, men da er nettetraene glupske gitt, og farer rundt i akvariet med fòrtabletter i munnen. Morsomt å se på, men vitsen med tablettene blir jo borte.

Aha! Det burde jeg ha tenkt på selv. Takker
Du kan jo også prøve noe som tetraene ikke er glade i. Grønnsaker som Kokt gulrot, frossen spinat, Agurk, Erter er flott Ancistrusmat.

Når det gjelder nattaktivitet tror jeg min ancistrus er døgnvill. Den spiser så lenge det er mat. Tidspunkt betyr ingenting ser det ut som.

-Tim
har fått litt agurk, ett salatblad og en gulrotbit så den sulter nok ikke. Dessuten er det plenty algetilvekst i det nyoppstartede karet mitt...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap