Så utrolig stilig innredning.

Vet ikke om dene linken er lakt her tidligere, men kom over dette her.

Og denne her var desiderte råeste. Så fort frokosten er inntatt imorgen så blir det ut å finne hva man trenger og prøve på dette... Ble skikkelig inspirert!


Får lade kameraet også så kanskje det dukker opp noen bilder.
Må bare si meg enig Stilig
oooæææ Dette skal jeg og prøve en dag jeg får tid. Kanskje min man kan bli litt mer interessert i akvarier hvis jeg får det der til
Det var jo ett levende bilde jo
Jeg har prøvd det.. og jeg syntes ikke det så så veldig stilig ut, når man faktisk ser det.
Ser bedre ut på bilder/film.
utrolig fint på bilder!

fikk lyst til å prøve på noe i samme gata. Er nok ikke så lett holde alt på plass å fint med masse fisk osv sikkert men
to ord: utrolig stilig!!

de bildene var det vakreste jeg har sett innen akvarie verden! vil også prøve det når jeg får større kar!
wow! det var dritkult da, den effekten:O
Hadde vært morsomt om mange fler norske akvarister lot seg inspirere av Iwagumi, Amano og andre. Før jeg sier mer skal jeg skynde meg å fortelle at jeg selv ikke er i nærheten av det nivå som kreves for å kunne etablere et slikt kar med suksess. Til det vet og kan jeg foreløpig for lite. Men det jeg vet, er at de ulike stilene er dogmatiske og ofte basert på en kombinasjon av fascinerende filosofier og estetiske grunnsyn. Og i det øyeblikk man synes man har dette innenbords kan man gi seg i kast med det praktiske. Også her gjelder det å lese seg opp fordi man har særlige utfordringer knyttet til monokulturer, algeutfordringer og finstemte næring/lys/konsument-forhold. Mitt inntrykk av denne type kar er at man her først kreerer et estetisk mikrokosmos og siden tilpasser sitt valg av fisk/annet ut fra det miljø som kan tilbys. Kanskje det ikke er så vanskelig som mange vil ha det til? Kanskje vi kan få en "norsk avart" av japansk vannmiljøestetikk? Det hadde vært morsomt. Og til dere som vil forsøke; - om man lykkes blir det usedvanlig flotte kar. Hør derfor ikke på tøvete utsagn som at "det ikke ser så fint ut i virkeligheten" og slikt visvas. Lykke til, og hold oss oppdatert.
Jeg må si at jeg faktisk har fått lyst til å teste dette igjen. Det jeg lagde var et fosse-fall.. og jeg likte ikke det noe særlig. kunne nok gjort det bedre, men. så ikke potensialet i mitt kar ihvertfal.
Men har tenkt litt på å lage en elv av dette.. Det blir sikkert mye vanskeligere. Ser for meg at man må dytte mer og mer sand inn til "sandlageret" de første timene - så vil det fungere en stund, men vil senere bare bli en mye bredere elv enn ønsket - og effekten stopper..
Noen tanker til det? Tror det kunne vært veldig tøft..
De har jo laget elver nedenfor fossen i akvariene som er til eksempel, men de er ikke "rennende" slik jeg vil ha dem.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap