Termometer

Hei dette er kanskje et litt dumt spm. Har kjøpt et selvklistrende termometer og lurer på om det skal klistres inni eller utenpå karet? Det har bare klister på den ene siden. Føler meg veldig klønete her!
Kristian F
Hei dette er kanskje et litt dumt spm. Har kjøpt et [URLBLOCK1] og lurer på om det skal klistres inni eller utenpå karet? Det har bare klister på den ene siden. Føler meg veldig klønete her!



skal limes på yttersiden
Dette skal klistres utenpå karet, men er dessverre litt upålitelig.
Fungerer greit som en veiledende sak, men du burde heller satse på ett
flytende termometer med sugekopp
Kjøp deg heller et digitaltermometer. Er mere nøyaktig etter min mening.
Koster kun kr.75,- hos Aquamanias
Noen som bruker digital termometer fra ClasOlson? Veldig greit å sjekke vannet man skal bruke til å bytte også
Rainbow
[URLBLOCK1] Veldig greit å sjekke vannet man skal bruke til å bytte også


Jeg bruker et sånt i fryseren. Når det gjelder å bruke det til å sjekke tmp. på vannet en har til temperering så går nok det, Hvis du har svert god tid. For hele følerpinnen må ha den tmp. som skal måles, før den viser riktig tmp. Da fungerer et vanlig gammeldags flytetermometer mye bedre, kjappere er dem også..


Hhmmmm tror ikke det er den samme. Min måler temp på veldig kort tid. 1-2 sek.
Rainbow
Hhmmmm tror ikke det er den samme. Min måler temp på veldig kort tid. 1-2 sek.


Ja, du får avlesning. Men det trenger ikke vere rette tmp. Blir litt vel teknisk til å komme inn på her, men det har noe med tregheten i tmp. utgjevningen mellom materialer. Dvs at den kaldeste må overta varmen fra den varmeste, og når det er gjordt så kan den videre tmp. utgjevningen inntil begge mediene innehar samme tmp. På de gammeldagse kvikksølv/sprit termometerene vil du se det i praksis, ved den tiden søylen bruker på å falle/stige før den faller til ro. Man kommer ikke uten om naturlovene selv om det er digitalt. Det finnes utgaver du får riktig avlesning på 2 sek., men det er dyrt labutstyr. Å sånt selger dem ikke på clas olson.


Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap