Ventetid kampfisk

Første forsøk på å få kampisk yngel.

Har nå tatt di sammen for hua virka klar, etter det jeg har hørt å lest.
Nå har di gått sammen i to timer å jeg venter spent.

Lurte på om det er normalt at han jager henne så lenge.
Hun går bort til rede flere ganger men blir bare jaga.

Venter i spenning. Håper det går ;o)
Ja det er en del av forspillet det at han jager litt på henne. Det gjør mine hanner også men så plutselig når han ligger under så kommer hoa og puffer til han i siden og da skjønner han hva hun vil....dette skjer hver gang. Hos meg går de sammen hele tiden hannen og hoen. De har fått mange babyer. Har en hanne og en hoe i en 30 liter og de fikk 4 unger som nå er store og tatt ut av karet. Så har jeg en 60 liter hvor det går en hanne og to hoer og der kryr det av yngel. Så jeg tok sjangsen på naturmetoden for jeg orker ikke å holde på å sette de sammen og ta de ut osv....og den metoden har fungert så bra. Jeg har ekstremt snille hanner som ikke jager og lager bråk i karet. De har masse gjemmesplasser og huler og gjemme seg i. Så har jeg et kar til med en plakathanne med tre damer hos seg og der bygges det reie men har ikke sett noen lek der enda. Der er det også stille og fredelig oppi. Så har jeg en bolle på 20 liter der går en ct hanne og en ct dame. Silver er jo verdens snilleste og skjønner ikke hva damer skall brukes til. Tror de er unge begge to. De kan også leke i to til tre timer. Men pass på så de ikke forstyrres nå de holder på..hvis hoa bøyer seg litt fremover og har lodrette striper på kroppen så skal ho være klar. Lykke til og det er helt utrolig morsomt å se på....
Takk for svaret
Ja da får jeg bare vente, skulle fått en dose mere med tolmodighet.


Skjønner du har en del å styre med, greit med natur medoden , men det er jo litt jobb også.
Men liker en det veldig godt så er det jo bare GØY ;o)

Ja nå har det gått 7 timer, hua er bortom rede hele tia men blir desverre jaga.
Uff ser ikke lovende ut tenker jeg, men las på ei side atte det kunne ta fra en halv time opp til 3 døgn, så da er det vell håp enda.

;o)

Skrev foresten feil, det er ikke første forsøk men andre, da ble ikke hua klar.

Denne gangen er det ikke den samme hua.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap