Er dette normalt

Kan ei kampfisk jente tøffe seg for ei an jente, for så å lage skum rede.
Frem og tilbake, akkuratt sån du leser om atte det skal foregå. Bare det skal vere to forskjellige kjønn.

Hun jeg kjøpte den hua av er sikker på atte det er ei hu, for hun har hatt unger på den .

Kan di skifte kjønn. Kan hun ha blitt en hann ? Kan ikke se en hvit flekk, men den kan jo vere der, selv om ikke jeg ser den.
Mange typer kampfisk
heisan, husk ikke alle kampfisk hanner har langeslør, så bli ikke overasket over at noe som ser ut som en hun faktisk kan være en korthalet hann,..
gjorde det en gang i god tro om at dette var hunnfisk og kjøpte 2 hunner og en hann..
det ble Krig og elendighet, da det viste seg at det var 2 hanfisk,men av en annen type kampfisk.leverte straks tilbake "hunfiskene"..og fikk ekte hunner i stedet,.
Finner vel ut om det er en hann ved å slippe dem sammen.

Kampfisk
Ramona
Finner vel ut om det er en hann ved å slippe dem sammen.


ja det gjør du , men følg med!
Har hatt dem sammen nå, det var den jeg er usikker på som var tøffest i trynet. Men ikke så ille. Tok dem fra hverandre ganske raskt.

Tror du hannen bygger rede, hvis det er en hann som går i fødeburet å liksom skal vente på atte blir klar ( hvis det er ei hu da )

Kjære vene for et rot. Ja ja får bare prøve meg frem. Det skal ikke alltid vere enkelt å være nybegynner ;o)
Hvis selger er bombesikker på at det er ei hunne pga yngel, er det nok sant. Kampfisk bytter ikke kjønn.
Har selv hatt en hunn som laga skumrede, og har lest at de kan bli forvirret sånn sett, og jeg vet det var en hunn siden den var i lek med en hann en gang.
Hvis en hunne derimot spiller ut gjellene og får "skjegg", er det store sjanser for at det er en hann har jeg hørt.
Takk for alle svar.
Denne som jeg er usikker på spiller ut gjellene slik som hannen gjør.

Har ikke sett at den som jeg vet er ei hu har gjort det slik.

Kampfisk hannen ble visst mere skada en det jeg trodde, etter atte jeg hadde den og den uvissse sammen, for å finne ut om det var en han.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap