Høygravide guppyer

Hei. Jeg har et par høygravide guppier i fellesakvariet mitt nå. Jeg lurte på om noen kunne gitt meg noen råd om hvordan jeg bør gå frem nå for å sikre at flest yngel overlever? Karet er på 128l, pumpa jeg har er til et 220l kar. er denne pumpa for sterk for ynglene? Bør jeg ta fiskene ut av akvariet slik at de kan føde i et annet akvarie alene? Jeg har mye planter i karet, men ingen flyteplanter og det er vel dette ynglene helst gjemmer seg i? Dette er første gang jeg har fisk som skal yngle og det hadde vært gøy om de overlevde
Hvis du ikke skal ha de oppi et fødekar, så er det best med flyteplanter eller planter som er så høye at de må legge seg rett under overflaten, hvis du skjønner? Hehe, er ikke så god på å forklare.. :- )

Dette hjalp deg kanskje ikke så mye, men det er sikkert flere som kan gi deg noen bedre svar ;- ) Og det med styrken på pumpen vet jeg ikke..

LYKKE TIL! :- )
Nei det er litt av probleme se, var i dyrebutikk i dag for å kjøpe fødekar, men de hadde det selvfølgelig ikke inne nå:P de får det ikke inn igjen før til torsdag og da tror jeg det er for sent:P
du kan jo lage deg en fødeboks av en isboks eller noe.

hvis ikke, kjør på med flyteplanter, da overlever det noen som regel
ja det kunne jeg jo gjort problemet er jo å få den til å synke uten at det blir for store hull da:P men skal prøve det. takk
Du kan jo bruke en nål og bare stikke i vei
Jeg har aldri hatt flyteplanter, men likevel overlever en god del av yngelen. Hos meg er de nær bunnen og lever blandt plantene der. Hvis ditt akvarie er godt beplantet, så kan det jo hende at yngel overlever hos deg på samme måte som den gjør hos meg.
Guppymoren min fødte ca. 18 fiskeyngel, da jeg kom hjem etter jobb hadde jeg bare 2 igjen :P hun hadde spist opp 16 stykk.
Har et fødekar med skillevegg, men ynglene var såpass små at de kom gjennom sprekkene opp til moren.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap