- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Rot som flyter
Rot som flyter
Postet 31.10.09 kl 18:20
Postet 31.10.09 kl 18:43
Postet 31.10.09 kl 19:21
Inaktiv bruker
legg den i en bøtte/balje, og tyng den ned under vann der, den vill synke før eller siden.
Postet 31.10.09 kl 19:23
Er den liten eller stor
om den er liten nok putt den i en stor kasserolle,og kok den da trekker vannet inn raskere,. deretter er det bare å legge i karet,. eller som jeg gjorde med en litt større rot,.
lot den flyte rundt i karet-. bandt på ett par javabregner og noen sverdplanter på den og lot den flyte, den sank tilslutt av seg selv
lot den flyte rundt i karet-. bandt på ett par javabregner og noen sverdplanter på den og lot den flyte, den sank tilslutt av seg selv
Postet 31.10.09 kl 19:32
Postet 01.11.09 kl 17:16
Postet 01.11.09 kl 21:03
Postet 01.11.09 kl 21:46
Postet 01.11.09 kl 22:52
Endret: 01.11.09 kl 22:53
Postet 02.11.09 kl 12:22
Hvor lang tid tar det før roten synker da??
Har som sagt veid den ned med stein.... Sten på bunn, hysing tl roten som flyter men helt under vann... Har hengt der under vannoverflaten i en del døgn no... Hvor lang tid pleier det å ta før de synker??
Postet 07.11.09 kl 00:52
Dette er helt varierende. Som nevnt, så går det raskere om den blir koket. Jeg har en rot som har vært under vann i 2mnd.. den flyter i kapp med oksygenboblene ! hehe.. Holder den nede med sten, som du.
Har en annen rot som sank etter et par uker.. Røttene er av samme type (Funnet i hagen vår). Hva grunnen er til at den ene synker, og den andre flyter - det aner jeg ikke. De er av samme størrelse også.
Men uansett, så vil den en eller annen gang synke den også, uten hjelp av stein.
edit, la til dette:
Du kan jo heller prøve å binde den fast i stein på en måte at det ikke synes. Da irriterer det deg ikke, og hele greia blir glemt. Pluttselig en dag merker du at du kanskje kan ta bort steinene
Har en annen rot som sank etter et par uker.. Røttene er av samme type (Funnet i hagen vår). Hva grunnen er til at den ene synker, og den andre flyter - det aner jeg ikke. De er av samme størrelse også.
Men uansett, så vil den en eller annen gang synke den også, uten hjelp av stein.
edit, la til dette:
Du kan jo heller prøve å binde den fast i stein på en måte at det ikke synes. Da irriterer det deg ikke, og hele greia blir glemt. Pluttselig en dag merker du at du kanskje kan ta bort steinene
Postet 07.11.09 kl 01:12
Endret: 07.11.09 kl 01:13
Den er kokt, leeeenge
Den er kokt over 6 timer...
Er mulig jeg klarer å fikse det så det ikke synes, men er redd for hvordan den skal "lande" når den begynner å synke etterhvert... Kan herpe plantene mine, eller en fisk eller to kan få "himmelen" i hode....
Er mulig jeg klarer å fikse det så det ikke synes, men er redd for hvordan den skal "lande" når den begynner å synke etterhvert... Kan herpe plantene mine, eller en fisk eller to kan få "himmelen" i hode....
Postet 07.11.09 kl 01:20
Postet 07.11.09 kl 01:22
Skjønner....
My bad, her henger den som en luftballong... Da har eg noe å fikse på i dag også....
Postet 07.11.09 kl 07:18