Rot som flyter

Har en absurd kul rot, som flyter...
E det bare å kaste den med en gang, eller vil det hjelpe å legge den i vann noen dager??
åssen rot er det ? de fleste røtter jeg har flyter som en kork, derfor legger jeg noen steiner osv på de. Etterhvert ska de vist ikke flyte lengre, men kommer vel ann på type rot.

Det e en mangrove rot... Litt redd for å veie ned med stein, hvis det velter og knuser ruten blir det vått gitt...
Inaktiv bruker
legg den i en bøtte/balje, og tyng den ned under vann der, den vill synke før eller siden.
Er den liten eller stor
om den er liten nok putt den i en stor kasserolle,og kok den da trekker vannet inn raskere,. deretter er det bare å legge i karet,. eller som jeg gjorde med en litt større rot,.
lot den flyte rundt i karet-. bandt på ett par javabregner og noen sverdplanter på den og lot den flyte, den sank tilslutt av seg selv
Roten e ganske så stor, men eg har heldgvis en 20 liters panne... Selv den e ikkje stor nok, så eg koker en halv del og snur den! Kommer mye fargestoffer ut av den og det e jo vanlig, men det kommer også mye hvitt guffe ut også... Noen som har vært borti det også??
knyt hyssing rundt den å binn den til noen steiner da rullefr den ikke rundt å da risikerer du ikke å knuse glassert!!! har altid gjort det med mine
Har kokt roten ca 2 tmer , og nå har den fått kjølt seg ned... Det er kommet sevje ut av roten.. Ble plutselg veldig skeptisk til å ha den i karet mitt...
Vask den og gjør som roy.boy sier Bare sørg foe at det ikke er løkker og annet som fiskene kan sette seg fast i
Roten e vasket, og veid ned med stein... Så får vi se kor lang tid det går før den synker... Takk for gode råd folkens... Eg får begynne å vaske pannen eg kokte roten i, den ser ikkje ut....
Hvor lang tid tar det før roten synker da??
Har som sagt veid den ned med stein.... Sten på bunn, hysing tl roten som flyter men helt under vann... Har hengt der under vannoverflaten i en del døgn no... Hvor lang tid pleier det å ta før de synker??
Dette er helt varierende. Som nevnt, så går det raskere om den blir koket. Jeg har en rot som har vært under vann i 2mnd.. den flyter i kapp med oksygenboblene ! hehe.. Holder den nede med sten, som du.
Har en annen rot som sank etter et par uker.. Røttene er av samme type (Funnet i hagen vår). Hva grunnen er til at den ene synker, og den andre flyter - det aner jeg ikke. De er av samme størrelse også.
Men uansett, så vil den en eller annen gang synke den også, uten hjelp av stein.

edit, la til dette:
Du kan jo heller prøve å binde den fast i stein på en måte at det ikke synes. Da irriterer det deg ikke, og hele greia blir glemt. Pluttselig en dag merker du at du kanskje kan ta bort steinene
Den er kokt, leeeenge
Den er kokt over 6 timer...
Er mulig jeg klarer å fikse det så det ikke synes, men er redd for hvordan den skal "lande" når den begynner å synke etterhvert... Kan herpe plantene mine, eller en fisk eller to kan få "himmelen" i hode....
Men, hvis den "lander", når den begynner å synke - så har du jo ikke bundet nok stein til den. Den skal ta ligge helt fast i bunnen..
Skjønner....
My bad, her henger den som en luftballong... Da har eg noe å fikse på i dag også....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap