Yngel??
Postet 01.11.09 kl 23:45
Postet 02.11.09 kl 11:39
Så bra! Håper du ha rett, hun var uansett veldig gul i fargen sist jeg så henne. Jeg har ikke artemiaklekker, men avskallet artemia bør vel gå bra eller? Evt kombinere dette sammen med noe annet yngelfor.. det er vel uansett masse smådyr i ett godt innkjørt akvarium som yngelen kan beite på i starten.. Tar gjerne imot tips og gode forslag her
Postet 02.11.09 kl 12:16
Postet 02.11.09 kl 17:45
Postet 02.11.09 kl 19:08
Vil nok gå bare bra at du venter til i morgen med å mate de. Jeg har ingen erfaring om denne fisken. Men fisk generelt bruker å finne mye mat i et innkjørt akvarie. Alt fra glassvegg til filtermatrial, grus/sand o.l.. Så det trenger du nok ikke å bekymre deg over. Men du bør nok skaffe deg ynglefor, ja.
Men, gratulerer! Veldig artig å få yngel. Jeg satte selv opp en 9 liter for å ha sverddrager yngel i. Har to stk som pøser ut yngel akkurat nå.
Er jo langt ifra like spennende, men det var første gang dama fikk se en fisk føde, hehe. Ellers har de nok fått gått fritt sammen med de andre.
Men, gratulerer! Veldig artig å få yngel. Jeg satte selv opp en 9 liter for å ha sverddrager yngel i. Har to stk som pøser ut yngel akkurat nå.
Er jo langt ifra like spennende, men det var første gang dama fikk se en fisk føde, hehe. Ellers har de nok fått gått fritt sammen med de andre.
Postet 02.11.09 kl 19:12
Postet 02.11.09 kl 19:32
[URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2125&HKatID=]Dette[/URL] fungerer bra, har fort opp Blågurami yngel på dette.... Ellers går det fint å finmale vanlig flakfôr i en mortel....
Postet 02.11.09 kl 19:37
Ser ikke ut som de er så gira på finknust flakfor. Jeg klarer ihvertfall ikke å se at de spiser noe. Hofisken tar med hele flokken med yngel rundt om i akvariet på matjakt, men begynner å bli litt redd for at de ikke får i seg nok mat. Har lurt litt på å gå til innkjøp av denne: [URL=http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=324&produktid=3340&Navn=17. Fôr Reker \ Krabber&HKatID=18]Ocean Nutrition Instant Brine shrimp[/URL], men hva er oddsen for at de skjønner at de skal spise dette når de ikke spiser det finknuste flakforet??
Postet 04.11.09 kl 21:12
Postet 04.11.09 kl 21:53
Gratulerer med yngel
Jeg har aldri brukt eggeplomme som oppvekstfor da det ser ut som det forurenser og ikke er spesielt populært hos de voksne fiskene, derimot kan det være ett intressant medium for neste mikroorm kultur........
Jeg bruker mikroorm med stort hell til apistoyngel, anbefales om du ikke vil klekke artemia.
Om du har mye mose eller blåsvamp som du ser yngelen beiter på i akvariet er det bra. Mat vil feste seg på mikrofilmen til mose, planter osv hvor yngelen får tak i det. Sett inn masse mose og algeballer om du har.
Du kan se om yngelen spiser da magesekken blir nesten like stor som resten bare ballongformet. Hvis du finmaler flakfor kan du se etter samme farve i yngelmavene da denne er gjennomsiktig (noe som er fint med orange artemia).
Lykke til!
PS: rent vann er like viktig som mat for god tilvekst
Jeg har aldri brukt eggeplomme som oppvekstfor da det ser ut som det forurenser og ikke er spesielt populært hos de voksne fiskene, derimot kan det være ett intressant medium for neste mikroorm kultur........
Jeg bruker mikroorm med stort hell til apistoyngel, anbefales om du ikke vil klekke artemia.
Om du har mye mose eller blåsvamp som du ser yngelen beiter på i akvariet er det bra. Mat vil feste seg på mikrofilmen til mose, planter osv hvor yngelen får tak i det. Sett inn masse mose og algeballer om du har.
Du kan se om yngelen spiser da magesekken blir nesten like stor som resten bare ballongformet. Hvis du finmaler flakfor kan du se etter samme farve i yngelmavene da denne er gjennomsiktig (noe som er fint med orange artemia).
Lykke til!
PS: rent vann er like viktig som mat for god tilvekst
Postet 04.11.09 kl 23:36
Postet 05.11.09 kl 09:51