Inge´s blog (side 11)

Tænk sig at sådan en stor snegl kan svæve på et lille bitte blad, bare m. tippen af foden! SÅ elegant. heheh ja og jeg kunne jo blive ved.



Synes jeg ser det for meg he he ,de er jo morsomme og da
Min datter sendte mig lige et par billeder som jeg syntes at jeg vil dele med jer!
Utrolig flotte og morsomme bilder
Jeg var så irriteret på min røde gurami hann, for han jog hele tiden den anden hann, så hann nr.2 måtte gemme sig bag pumpen hele tiden! Argh den bisse! Men men men, hvorfor gjorde han det så? Jo det så vi så idag, hvor vi fandt en kjempe skumrede i selskabskarret. Så måtte jeg jo igang med at indrette brudesuite de de to "frække" fisk! Heldigvis havde jeg lige tømt og rengjort et af mine 70L akvarier og fyldt nyt vand og sand i. Kvikt måtte jeg jo så snuppe nogle planter og sætte i, så selskabskarret måtte lade nogle af sine planter holde flyttedag. :-/ Nå de kan jo altid sættes tilbage igen, men jeg måtte jo have nogle høje så hunnen kan gemme sig lidt fra hannen også. Jeg fik faktisk flyttet hele skumreden han allerede havde lavet, så det var rimeligt enkelt for ham at gå igang igen, men uha da da hvor bliver der bygget og dyttet og skubbet og gjort ved på den rede og hunne må ikke så meget som vise sig, så bliver hun jagtet væk! stakkels hun, hun er jo sprængfuld af egg! Ja det bliver jo så måske også en lang aften/nat for mig, for at være sikker på at han ikke får hende slået ihjel ligesom min fine røde hunn blev det. Så nu krydser jeg fingre for at der rent faktisk kommer noget ud af det denne gang.
Ååå, hvordan går det med guramien? Jeg håper da den hunnen har det fint.

Nu skal jeg i seng. Ha ei god natt, Inge.
De to hunnerne jeg har tilbake, har det godt. Det er bare hannerne som er konkurrenter tror jeg, der som den kæmper med.
Ja jeg må se. Skal på tur og kigge i en ny butikk og så må jeg jo ha et kig på hva som de har for fisk Jeg savner stadig mine oprindelig røde, de var mye finere syntes jeg, ikke så "pang" røde, men mere almindelig. hmmm mye svært at forklare altså. Synd jeg ikke fik taget billeder af de. Så må det jo være endnu en lærestreg for mig.
Var oppe kl. 04.00 inat og syntes at det var for sent at se om du var på, og kan se at du da også var gået iseng hehe håber du havde en god nat.
Knus og klem til dig, jeg tænker på dig ofte og håber at du får det bedre.
Så var jeg til mit første møde i akvarieklubben iaften, det var gøy! Film, auktion og lodder! Det var da hyggeligt!
MEN jeg gik glip af et super kjøb, ej altså hvor jeg ærger mig! 5 små fine electric blue sommerfugle ciklider!! Og hvorfor ville jeg så gjerne have de?
Jo ser I, idag var jeg også i en ny dyrebutik jeg aldrig har været i før og da fandt jeg flere slags sommerfugle ciklider! Selvfølgelig kunne jeg ikke lade være, så det endte med at jeg kom hjem med to "yellow" og to "electric blue" Åh så fine de er!!! (se de kunne jo have fået følgeskab!!!) Jeg så også at de havde to hanner af samme farge som mine originale røde dværg guramier, så måske jeg må afsted igjen? Ja ja pengepungen skal også lige være til det I en bog i akvarieklubben, så jeg også nogle flere forskjellige farger på dværgguramier og jeg blev lidt hooked på at fortsætte med de, selvom jeg har haft lidt uflaks med de. Hmmm får se..
Så alt i alt en rigtig god dag hvor der er sket en masse, men det kann også mærkes, så jeg er så træt at jeg ikke kan sove! go figures
Nå men jeg må op og prøve igjen, må jo være frisk til imorgen også..gaaab.
Godmorgen Dejlig frisk og veludvilet da jeg fik mig en lille lur her til morgen hehehe det er jo fordelen ved at være hjemme om dagen, så har man mulighed for sådanne ting.

Var nede og se til mine snegler, som jeg jo gjør hver morgen (og middag og aften og indimellem osv) De havde det alle fint, og mine XL Gule eplesnegle jeg har fået fat i, ja de legger jo egg som fik de penge for det, hehehe men de er nu også fine da, de har såååå lange følehorn og de er lige så store som kjempeeplerne der spiser planter, bare det gjør de her ikke, så jeg eeeelsker de!

Jeg fik noget andemat med hjem fra Blondie, og det har jeg så givet noget af til mine kjempe epler, så de kan få noget grønt. Billigt foder men hvordan får jeg det til at "gro" så jeg hele tiden har? Jeg vil ikke sætte det op i karret, for kjemperne de spiser jo det hele med det samme og jeg vil ikke have det i de andre kar. Nu står det i en plastik kasse med vann, som var det et kar, men skal der varme og luft og lampe til, eller er det nok at have det stående i vindueskarmen?

Jeg så til mine sommerfugle ciklider og alle havde det fint. Mine "gamle" alm. sommerfugle par, har det godt og koser sig for sig selv i eget kar. I karret nedenunder, har jeg så sat "electric blue" parret og hold da op hvor har de endret sig!!! I butikken var jeg lidt skuffet over hvor lyse de var, havde regnet med mere farge end det da, men Blondie var med og kunne berolige mig med at de nok skulle få mere farge når de kom hjem til mig og fik gå i gode omgivelser. Og hun havde helt ret! Ja mere end ret, I skulle se dem! (billeder kommer senere, de skal liiige have lidt ro uden forstyrrelser) De er bare så fine! Allerede igår aftes havde de fået mere farge og man kunne se hvorfor de bliver kaldt electric blue, men idag! Neeej hvor har de fået farge! Jeg er bare SÅ glad for at jeg kjøbte de. Parret står lidt i hjørnet og er nervøse når de ser mig, så jeg forsøger at lade de ha så mye fred som muligt lige nu, men de står ved siden af hinanden og hannen jager ikke hunnen, så måske jeg er heldig med de og få et par ut af de. Hvem vet.

De gule satte jeg op i selskabskarret sammen med guramierne og det går over alt forventning. De svømmer rundt blandt mine...rødmunn tetra? tror jeg nok de hetter, men det er en liten stim på 6, og de har nu fået følgeskab af to gule sommerfugleciklider Fargerne er blevet lidt mere utpræget, men ikke mye som jeg ser det, men måske er det fordi de jo er temmelig lyse og forskjellen så ikke syntes så stor, men jeg kan se de fine farger på finnerne, noget så flot. De virker til gengæld ikke sky og svømmer rundt i karret somom de har boet der altid! Lad os håbe det fortsætter sådan!

Det er spændende at have fundet en anden race man kann li´ og kann ha med de man har i forvejen. Bare ærgeligt at mann ikke kann have de sammen med mine skønne snegle Men det betyder vel bare at jeg må have et par kar mere, ikk´? Ilmao
Mine "Electric Blue" er fortsat sky og gemmer sig når man nærmer sig, så det er jo alletiders at jeg har en sofa foran alle karrene så jeg kan sette mig lige så stille og så smugkigge dem når de er faldet til ro og kommer lidt frem

Måtte bytte rundt på mine eplesnegle og havde så mine blå til at stå i en lav skål natten over :-/ ja ikke for klogt. Så da jeg kom ned til dem idag, fik jeg skiftet vann og fodret dem og alle de andre. Fik flyttet rundt på snegler så jeg kunne få plads til de blå og alt var fint. Op ovenpå med nogle lilla, og hvad skete der så da jeg kom nedenunder igjen? Jeg TRÅDTE på en blå eplesnegl!!!! I al den tid jeg har gået frem og tilbage, har den lagt på gulvet og undgået mig, og så skulle jeg absolut stræde på den da jeg ville sætte mig i sofaen! Den var selfølgelig undsluppet inat hvor den havde mulighed for det; "yepiii jeg er friiii, ut og undersøge verdenen!" Den havde nok ikke lige regnet med sådan en afslutning på dens eventyr. hrmff. Hva gjør man så? Den lever fortsatt men vil jo dø hurtigt da mye af skallen er knækket af.
Ja så prøver man at tage et tomt sneglehus og knækker så man kan lime stykker på hvor det mangler :-O Det var så foran samt på ende snurren, så nu bliver det spændende om den overlever, men hvis ikke så har jeg da gjort hva jeg kunne. uff hvor er det dumt altså.
Uff da! Jeg håper at snegla overlever. Ja, det er helt utrolig hva dem kan gjøre. Men dem er jo så fasinerende å se på der dem vandrer både her og der.
Desværre overlevede sneglen ikke, men det var da forsøget værd!
Så vi havde lige en lille begravelse idag :-/
Uff da. Ja, alt må prøves. Jeg hadde nok gjordt det samme. Man gir liksom ikke opp.
Jægersneglene mine har fået bitte liten baby snegler
De er vel ca. 1mm og så nuttede. Opdagede dem kun ved at en enkel sad på glasset og kosede sig.

Ellers har det stået på vannskifte hele dagen igår og idag fik de så spinat og kose sig med. De eeeellsker spinat! Jeg køber bare frosne spinat klumper, så opløser de sig selv i karret og så hvirvler det rundt over det hele og både fisk og snegler går agurk. Gør det kun i karrene hvor jeg har en sort filtersvamp i hjørnet, der går det ikke igennem og sneglerne spiser det bare derfra. Ved karrene med fluval pumperne giver jeg hele spinatblade istedet, så de ikke stopper til.

Har haft en del snegledød ved mine suller, aner ikke hvorfor, men godt at jeg har fået yngel, så jeg har flere igen. Vil jo ikke undvære dem, de er så stilige altså.

Min nye røde hann dværggurami, døde idag, medicinen kunne ikke nå at få bukt med hvad det var der var gået i såret dens.

Må ud og kjøbe flere fisk, men nu tager jeg det først lige lidt roligt og henter honningguramierne op til selskabskarret igen og så får vi se. Hannen vil så gjerne leke med hunnen, men lager jo ingen skumrede Wimp! , så det må være frustrerende for hunnen da.
Her ses en af de nye XL Gule jeg har fået, sammen med en kjempe eplesnegl (de er spiser planter) Hvilket den gule ikke gjør!


1, Kom nu ud!!! Vi skal sammenlignes!!!



2, Ok, så går jeg da bare om på den anden side!



3, Kommer du snart ud? Bangebuks!
Nu har jeg endelig taget mig sammen til at tage billeder, men at få ordentlige billeder af dværgguramierne er svært. "Electric blue" er stadig meget sky og bryder sig ikke om at blive fotograferet og "yellow" Er lige så hurtig og svær at fotografere som guppierne! Jeg har prøvet, men kan godt se at hverken billedkvaliteten eller fargerne er gode, men bare så I får en ide af hvad jeg hele tiden snakker om for øjeblikket
LOL, kule bilder. Dem var veldig fine de sneglene der.
Cowgirl
LOL, kule bilder. :-) Dem var veldig fine de sneglene der.
ja ikk´? Jeg elsker at de nye XL har ligeså lange følehorn/antenner som kjempeeplerne, de er bare så elegante når de glider afsted og vifter med antennerne. Og så er de jo næsten dobbelt så store som de alm. eplesnegle,
Ja, dem er veldig fasinerende. Dem er bare så ultrakul!
Så har jeg også prøvet at få billeder af mine "electric blue" sommerfugle ciklider, men de ville ikke, så billederne blev ikke de bedste og jeg kunne ikke rigtig få fargerne frem. Men her kommer de alligevel!
"yellow" sommerfuglecikliderne er næsten lige så svære at tage billeder af som mine guppier, og det siger ikke så lidt! Så her er de eneste to billeder der blev til noget.
Tilfeldig bekjentskap
© Willy Kulseth
Reklame for plussmedlemskap